Bovenlip geharst... rood

Hey,

Gisteravond heb ik mijn bovenlip geharst, en het ging niet helemaal meteen goed dus ben ik er meerdere keren overheen gegaan. Toen heb ik er foundation opgedaan, en nu, een nacht later, is het heel erg rood. Ja stom, dit komt door het vaak eroverheen gaan en de foundation. Maar heeft iemand tips om de roodheid te verminderen? Het voelt een beetje als een lichte brandwond, het is niet echt dat ik huid mee heb getrokken ofzo.

Misschien kan je er wat Aloe Vera gel overheen smeren. Je had het inderdaad beter kunnen laten rusten na het harsen.

Bij mij werkt het altijd als ik er gewoon een extra laag moisturizer erbovenop smeer. Misschien om het uur/ 2 uur er iets opsmeren? Dan moet het redelijk snel terug verdwijnen.

^ de twee bovenste kunnen inderdaad helpen of je kunt er ijsblokjes op doen dat verminderd de irritatie, en daarna nog steeds de twee bovenste tips gebruiken. Hoop voor je dat het snel minder wordt.

Harsen zorgt er natuurlijk altijd voor dat de huid lichtelijk geirriteerd raakt. Het beste is dan om de huid te koelen, door middel van een aloe vera gel of iets koels (icepack) er tegenaan te houden. De foundation heeft er voor gezorgd dat je huid zich niet kon herstellen, vandaar dat het nu zo rood is en aanvoelt als een kleine brandwond. VSM heeft bijv ook een zalfje voor brandwondjes en dergelijke. Dat zou misschien ook kunnen helpen.

Succes, hopelijk wordt het snel beter!

Mijn moeder wil mijn lip vanavond ook harsen, iemand een tip om de roodheid te voorkomen? :cold_sweat:

Alvast bedankt!!! xx