Bovenbenen

Hey allemaal

Ik was vorig semester best wel wat afgevallen (op een nogal ongezonde manier) dus nu ben ik gewoon terug beginnen eten, wel heel gezond en ik doe ook buikspieroefeningen en squats.
Maar door de squats worden mijn bovenbenen breder :frowning_face:, nu heb ik dus 2 vraagjes

1. Kan het dat mijn bovenbenen inderdaad breder worden?
  2. Zijn er andere oefeningen/manieren om ervoor te zorgen dat mijn benen wat dunner worden. Want ik merk dat ik nogal snel afval aan mijn buik, maar mijn benen lukt maar niet
  1. Als jij veel jouw bovenbeenspieren train dan kunnen ze inderdaad breder worden.
  2. Komt dat niet omdat jouw buik een vet laagje zit en jouw benen hoofdzakelijk uit spier bestaat? Spieren verdwijnen namelijk niet als jij ze blijft trainen

Is het niet anders een idee om een andere oefening te doen dan squats? Of minderen met squats. Je moet even proberen wat het beste voor jou werkt.

Zo erg zijn brede bovenbenen toch ook niet? :wink:

Volgens mij zit er meer vet op mijn benen, dan voornamelijk de binnenkant van mijn bovenbenen, maar dat blijft.

Inderdaad niet zo erg maar ik vind het storend omdat het niet bij de rest van mijn lichaam past

Ik denk dat je vooral wat tijd moet geven. Misschien trekt het nog bij. Op sommige plekken gaat vet nou eenmaal sneller weg dan andere. Dat verschilt heel erg per persoon. Je had het ook over dat vorig semester best wat ben afgevallen. Misschien is jouw lichaam op het moment nog een spaarstand waardoor het vet langer vast houdt. Als je goed eet gaat dat vanzelf weer over naar een tijdje.

Hoe er ook rekening mee dat het misschien tussen je oren kan zitten. We zijn voor ons zelf de grootste critici die er maar is. Hierdoor zien wij elk klein dingetje wat niet bevalt als iets veel erger dan het werkelijk is.

Dat kan inderdaad ook. Dankjewel voor je reactie :slightly_smiling_face:

Door te trainen en krachtoefeningen te doen (zoals squats), groeien je spieren (als je het goed doet, dat is wat men vaak wil).
Wil je niet dat je benen breder worden, dan moet je de spieren ook niet activeren.

Verder kan je niet plaatselijk afvallen. Er zijn geen oefeningen die je kunt doen waardoor je op één bepaalde plek afvalt. Als je ook meer vet hebt op je bovenbenen en dat verdwijnt minder snel dan op je buik of armen, dan is dat pech, want dat is aanleg. Ik heb precies hetzelfde: smalle schouders, platte buik maar flinke kont en dijen.

Je hebt verschillende opties. Ik zou als ik jou was minder zwaar je bovenbenen trainen en juist je bovenlijf gaan trainen. Zo komt je lichaam meer in balans. Dat is wat ik ook doe nu: ik train voor grotere armen en schouders om meer in verhouding te komen, want ik zal nooit slanke benen krijgen (tenzij ik ongezond ga afvallen, wat ik niet wil)