Ik heb 25 februari mijn bovenarm gebroken… Volledig afgebroken en het bot stond ernaast. De volgende dag ben ik geopereerd. Er zitten nu 2 pinnen in en 27 mei gaan ze eruit. Ik ben nu ook onder begeleiding van de fysio. Heeft iemand ook een keer zijn bovenarm gebroken? Hoe ging jullie herstel periode? Als jij laatst je bovenarm hebt gebroken en je hebt vragen ik beantwoord ze graag!
Wauw dat heb ik nog nooit gehoord de bovenarm, alleen onderarm. Lijkt me wel erg pijnlijk omdat je daar ongemerkt toch vrij veel mee doet. Sterkte nog eventjes!
Ik heb ooit mijn rug gebroken maar die pinnen zitten er nog steeds in. Mmm t is niet echt hetzelfde dus ik denk niet echt dat je iets aan mijn ervaring hebt Ik heb inderdaad ook nog nooit gehoord van een gebroken bovenarm, lijkt me heel pijnlijk :s Sterkte!
Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord haha! Thanks!
Ohh je rug… heel erg! Hoelang is dat geleden en kun je weer alles? Thanks
Uhmm das nu al zo’n 2 jaar geleden. In het begin was het wel heel spannend doordat je toch die gedachte hebt van er zitten pinnen in mijn lichaam. Tis natuurlijk wel iets heel onnatuurlijks. Ik durfde ook niet mijn rug te buigen of te lopen. Maar het went vanzelf. Nu denk ik er haast echt nooit meer aan en kan ik alles eigenlijk als voorheen. Maar bij jou gaan de pinnen eruit dat is wel fijn Dan hoef je ook niet met derest van je leven met de gedachte telopen van ‘oh er zit een stuk ijzer in me arm’
Boven arm weet ik niet zo maar heb zelf toen ik 12 was mijn pols gebroken, heb toen 6 weken in het gips gezeten, daarna ruim een half jaar herstel gehad.
Maar ben nu 20 en bij bepaalde bewegingen en als ik zware dingen til kan ik er nog best last van hebben.
Heb toen ik 10 was ofzo ook mijn bovenarm gebroken, maar dat was niet zo erg als jij.
Was van m’n bed (hoogslaper) gevallen met m’n volle gewicht op m’n arm op de harde grond. Kan me nog herinneren dat de oppas er was en dat die ook geen idee had wat die er mee aan moest. Heb toen nog een nacht moeten doorbrengen ook met die arm, man wat deed dat pijn. Was maar één positie hoe ik kon liggen.
En het was zomer, dus ik moest met dikke gips de hele zomer door en mocht niet zwemmen jeej.
Fijn dat het zo goed is hersteld! Bij mij moeten de pinnen er wel uit ze steken bijna uit mijn arm bij 1 verkeerde beweging is die eruit… nog 2 weken doorzetten
Mijn breuk zit dus onder de kop van de schouder dus dat kan niet gegipst worden. Yep het slaap probleem ken ik… 11 weken geleden en ik slaap nog steeds zittend. Kun je nu weer alles met je arm?
Ik heb hier, gelukkig, geen ervaring mee maar wat heb je in godsnaam gedaan om je bovenarm te breken? niet lullig bedoelt, ben serieus nieuwsgierig
Haha, ik snap dat je nieuwsgierig bent! Ik ben van het paard gevallen. Ik rij al 8 jaar paard en ben redelijk gevorderd. We gingen springen en alles ging goed alleen het paard mis stapte zich na de hindernis. Ik bleef zitten maar toen mis stapte het paard zich voor de 2e keer en ik verloor me evenwicht. Ik had nog potentie om er op de blijven zitten maar ik dacht ik kan me beter nu laten vallen totdat ik straks met heel me lichaam onder hem lig. Dus viel ik HEEEEL zachtjes (want ik had al vaart geminderd) op de grond. Ik zat ook heel hard te lachen op de grond dacht dat het wel meeviel… helaas niet dus!
Hebben jullie ook ervaring met een ziekenhuis wat een operatie maar blijft uitstellen? Mijn pin had er 1,5 maand geleden uit kunnen zijn maar ze plannen me steeds verkeerd in! nu sta ik op 27 mei en dit is echt me laatste hoop… Ik vertrouw ze echt niet meer
Ik heb 13 oktober vorig jaar mijn bovenarm gebroken. Deze was net zoals bij jou helemaal door en ze hebben er een plaat van 20cm ingezet en een tiental pinnen. Bij mij blijft dit er in zitten, dus ik zou niet weten waarom ze je operatie steeds verschuiven…
Bereid je voor op een lange herstelperiode, want door al dat snijden in je spieren kan het toch een aantal maanden duren voor je weer alles kan…
Ga je er een groot litteken aan overhouden?
Hee, bij mijn moet de pin er wel uit want dan pas kan ik echt gaan ‘‘revalideren’’. Er waren eerst 2 pinnen maar 1 is er vervroegd uitgegaan dus alle kracht staat nu op deze pin… 1 verkeerde beweging en hij zit door mijn huid heen… Het is nu bijna 13 weken geleden en die herstelperiode duurt inderdaad nog lang… Mijn litteken is ongeveer 8 cm groot… Hoe gaat het nu met jou? liefs
Ik had mijn pols en mijn bovenarm gebroken er moesten en ook ik werd geopereerd en werden er pinnen in gezet ik moest bij het ziekenhuis overnachten de volgende dag kreeg ik te horen dat de operatie mislukt was ofzo ( weet niet precies wat er was) dus moest ie over en na die operatie bleek dus dat de pinnen verschoven waren dus dat werd nog een operatie toen waren die operaties allemaal klaar. Eerst kreeg ik groot wit gips eromheen en na 6 weken 2 weken gekleurd gips (paars is echt een mooie kleur😎) na 2 maanden werd dat gips eraf gehaald en ik heb er 3 littekens en een scheve arm aan overgehouden en na ongeveer 10 weken kon ik weer volleyballen
Een vriendin heeft dat volgens mij gehad en dat heeft toch wel een aardige tijd geduurd voor dat weer helemaal hersteld was.
Lijkt me een behoorlijke kutplek om te breken, sterkte ermee!