Boulimia?

Hoi Ik Heb een vriendin, en ze zegt dat ze anorexia heeft gehad en dat ze nu boulimia heeft…

maar iik weet niet of het waar is duss…

En ze wildat ikhet tegen niemans vertel en dat wil ikdan opzich ook niet doen want ze heeft het me in vertrouwen verteld maar ik wilhet aan de andere kant wel vertellen omdat ik als dr aan doodgaat ofzo nietopmegeweten wil hebben dat ik niemand gewaarschuwd heb.

dus wat kan ik voor haar doen?
hoe weet ik zeker dat het waar is?
en moet ik het vertellen?

Euhmm, moeilijke situatie;; ik dnek dat als je het niet zeker weet je het beste een beetje kan opletten hoe ze zich gedraagt rond eten enz, en als je het zeker weet kan je het het beste toch aan iemand vertellen want zo een ziekte vreet je van binnen uit op…

De meeste mensen met anorexia/boulimia geven dat niet toe en laat staan dat ze hulp willen

dus wat kan ik voor haar doen? Er eens goed met haar over hebben en haar eens goed duidelijk maken wat de gevolgen ervan (kunnen) zijn. Je kan evt een vertrouwenspersoon (bijv op school oid) zoeken
hoe weet ik zeker dat het waar is? Hoe dun is ze? Eet ze?
en moet ik het vertellen? Ik zou er het eerst met haar over hebben, daarna zou ik het wel vertellen. (gewoon aan een persoon die je vertrouwd, zie hierboven)

Ik zou inderdaad goed op haar letten, om erachter te komen of het daadwerkelijk zo is. Als dat zo is, zou ik er toch echt met iemand over praten, want anorexia is echt vreselijk! daar moet je je vriendin van zien te redden…
Het lijkt me vreselijk moeilijk voor je! succes

dank je welikprobeer er op te letten maar ik ziehaar alleen op maandag dinsdag en zaterdag…:frowning_face:

Hmm, misschien kan je vragen om een keer te logeren ofzo? dan kan je er denk ik nog meer op letten, en zie je haar wat langer? het is maar een idee…

M’n beste vriendin heeft ook anorexia gehad, heeft nu ook boulimia…
Ik zie d’r nog veel minder dat jij dat meisje ziet, dus ik snap hoe moeilijk het is…
Probeer erover te praten met haar. Wat is de reden ervan, hoelang is het al bezig enzovoorts…
Heb het er desnoods een keer over met een vertrouwenspersoon op school, die mogen niks zeggen namelijk!
Zo kan jij ook je verhaal kwijt en krijg je waarschijnlijk betere tips dan hier op girlscene!

Jaaaaa maik dat wou ik ook doen maar het probleem is dat ons vertrouwens person op school haar buurman is :pensive:
ik weet dat hij niks mag zeggen maar tog.