Lieve Girlsceners,
Een vriendin van mij heeft al een hele tijd boulimia, ook doet ze aan zelfmutilatie. Ze is ook al een hele tijd bij een psycholoog en haar ouders en haar vriendenkring zijn van alles op de hoogte. Ze is nu al een hele tijd onder behandeling maar nog steeds gaat het niet goed met haar. Ze kotst nog ongeveer dagelijks haar voedsel uit, en eet ook bijna niks. Ook snijdt ze zichzelf nog regelmatig. Ikzelf heb ook een tijd ernstige boulimia gehad, maar bij mij is het na driekwart jaar eigenlijk wel bijna helemaal verholpen, natuurlijk heb ik nog wel terugvallen maar eigenlijk heb ik het redelijk onder controle. Maar bij haar gaat het dus nog steeds heel slecht, je zou denken dat ik wel zou weten wat ik moet doen om haar te helpen. Maar het is nu al zo lang bezig dat ik ook geen idee meer heb wat ik moet doen. Haar ouders zijn zoals ik al zei van alles op de hoogte, en praten ook met haar. Maar niks lijkt te helpen, ook mijn (en haar) vriendinnen weten niet weer wat we moeten doen. Heeft iemand misschien advies hoe we haar kunnen helpen, zodat ze er eindelijk bovenop komt, en gewoon een vrolijk lief meisje weer kan zijn, zoals iedereen haar kent?
Ik hoop op reacties,
liefs.