boulimia?? --eetstoornis

Hoihoi,

Ik ben Samantha en ben 21 jaar.
en ik denk dat ik een eetstoornis heb… ik loop er nu ongeveer al een jaar mee.
ik zal het even uitleggen.

ongeveer een jaar terug woog ik 84 kilo.
door veel problemen met mijn gezondheid te hebben ben ik op advies van de dokter naar een diëtiste gegaan, en toen is het vooral begonnen. mijn zelfbeeld was zoiezo al laag, ik schaamde me voor me lichaam en walgde van mezelf. bij de diëtiste hebben we alles doorgenomen. hier heb ik niet lang gelopen omdat ik flinke rekeningen kreeg, wel ben ik 10 kilo afgevallen…

in de periode dat ik bij de diëtiste liep kreeg ik vaak 's avonds eetbuien, als ik alleen was. ik propte me met van alles vol. koekjes, chips, chocola. van alles wat ik kon vinden… en dan walg je van je zelf. ik kon niet stoppen en at me kots misselijk. toen ben ik begonnen met braken. vinger in me keel en hoppa.

dit heb ik zo een hele poos gedaan, ondanks dat ik 10 kilo was afgevallen en veel complimenten kreeg vond ik mezelf nog steeds dik… ik walgde gewoon als ik in de spiegel keek met een iets te strak shirtje waardoor je vooral mijn buik te erg zag. of bepaalde foto’s waarbij je de onderkin teveel zag.
en ja, dan heb je ook nog zon mager zusje die het perfecte lichaam heeft en zich helemaal vol kan proppen… en jongens die geen schaamte kennen en tijdens een ruzie even nog extra op je gevoel trappen door je uitschelden vanwege je figuur…

ik heb geprobeerd met deze eetbuien en kotsen te stoppen, maar dat is erg lastig.
zo ben ik mezelf ook gaan straffen door na een eetbui de volgende dag extreem weinig te eten.

ik probeer mezelf zoveel mogelijk onder controle te houden…
maar ik merk dat dit gewoon niet lukt…
nu als ik eetbuien heb denk ik, ach ik kots het er zo toch weer uit. dus wat maak het uit.

maar ik voel me zo futloos. ik huil me vaak in slaap omdat ik me zo voel. ik ben gewoon moe om mezelf zo te moeten straffen, vol eten en weer straffen. ik ben moe om zon laag zelfbeeld te hebben.

ik ben elke dag bezig met mijn gewicht. elke dag ben ik bezig met eten in mn hoofd. dag in dag uit.

ook niemand weet dit van mij. als ik eetbuien heb zorg ik dat niemand het ziet, als bijv iedereen al op bed ligt. en als ik overgeef na bijv mijn iets te vette middag eten gaat de deur dicht of zet ik de muziek net iets harder.

wie herkent dit en heeft tips?

Misschien kunnen de meiden in dit topic je verder helpen: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/overwin-die-eetstoornis-164231.0.html

dankjewel, ik ga even kijken.