botsingen met je vriend

up

Wij hebben best wel eens botsingen, maar geen hele ruzies of iets. Ik kan nu eigenlijk ook niet echt iets noemen maar we zijn in karakter best wel verschillend.

iedereen heeft botstingen. op dat moment zelf kun je elkaar even niet uitstaan, en wil ik altijd zo snel mogelijk bij hem vandaan gaan. ik probeer altijd een beetje over het meningsverschil heen te praten. dat dan ook nooit lukt, en de dag later krijg je te horen, dat ik weer kinderachtig doorging en er een heel groot punt van maakte…tja. later kun je er wel weer samen om lachen. misschien wat afstand nemen kan ook helpen? als je echt de hele dag bij iemand bent, kunnen de botsingen ook wel oplopen, en kan de bom wel eens in een x ontploffen…

Mijn vriend en ik hebben niet heel vaak ruzie, maar ik vind het ergens ook wel gewoon in een relatie horen. Het kan niet altijd goed gaan en je kan het niet altijd eens zijn. Zelfs als we ruzie hebben blijven we met elkaar praten, niet altijd even slim. Ik kan me dood aan hem ergeren, aan zijn kijk op dingen. Hij wil dan altijd zijn mening door drukken en ja, ik geef dan uiteindelijk toe. Maar niet zonder slag of stoot. Ruzie maken en het vervolgens gemakkelijk weer op kunnen lossen vind ik ook een onderdeel van een goede relatie.

Hoe zeker weet je dat zij het nooit hebben? Vaak heb je wel kleine botsingen, maar ga je niet direct iedereen twitteren over hoe je net een discussie had over zoete of zoute popcorn bij de film :stuck_out_tongue:

Er zijn overigens wel relaties waar het (soms op een enkele keer na) nooit voorkomt, vaak bij relaties van mensen die extreem open over alles zijn. Dat neemt de onzekerheid gewoon weg en dan voel je je ook meer als één. Maar het is echt geen ramp als je die soms wel hebt, sommige mensen hebben daar juist meer behoefte aan en daar hoef je je echt niet voor te schamen… het is maar wat je zelf het prettigst vindt!

Oh ja vaak. Maar 5 minuten later lachen we alweer samen.
Het hoort erbij vind ik.

Meer dat we elkaar soms fout begrijpen, maar dat wordt altijd snel opgelost.

Ieder heeft zijn dingetjes, mijn vriend ook. Maar ik irriteer me er vaak eerste seconde aan en dan eigenlijk niet meer. Gewoon omdat hij zo is en hij dr ook niks aan kan doen. Dus ik zeg er niks van eigenlijk.