Borstverkleining.

Wanneer zouden jullie dat laten doen?
Ik begin er nu serieus over na te denken…
Ik heb Cup E.
Heel veel kleding pas gewoon niet.
Er zijn geen leuke BH’s of die zijn heel erg duur,
Heb er heel veel last van tijdens het sporten (zelfs met sport-BH)
Het zit me gewoon onwijs dwars…

Ik wil het eigelijk zo graag.
Maar ben er tegelijkertijd ook heel bang voor…

Wanneer ik, als ik gewoon sta, last van m’n rug zou hebben.

Als ze uit proportie is met de rest van je lichaam
en als je er echt lichamelijke klachten van krijg, dus echt met je rug enzo
dan wordt het ook (deels) vergoed

Als je dr lichamelijk last van gaat krijgen ja.

Ik heb zelfs Cup F nu en tis inderdaad niet leuk. Moet kleren een maat groter kopen omdat het anders niet past, bhs zijn vaak niet leuk en duurder etc.

maar ik zou er echt nog even overnadenken… hier wat vragen die je jezelf moet stellen

-Heb je fysieke klachten (rugklachen bijvoorbeeld?)
-Vind je het waard om er veel pijn voor te hebben?
-Vind je het waard om minder gevoel in je borsten te krijgen (seksueel gebied etc) want dat kan minder worden of soms helemaal niet meer terugkomen na een verkleining?

en voor de rest even inspiratie loos, google?

duss… is het het waard, of leer je ermee leven en dan moet je idd maar wat duurdere bhs etc?

Je hebt genoeg leuke en betaalbare bh’s in cup E of groter.
Bijvoorbeeld op zalando.nl, ook rond de 20/30 euro.

Mijn moeder was laatst bij de huisarts en toen zei ze dat het vergoed word als je 2 maten verkleind wil hebben ofzo.
Dus in mijn geval zou het worden vergoed.
Ik heb wel snel last van mijn nek/rug maar ik heb eigelijk geen idee of dit met mijn borsten te maken heeft…

Mijn oma heeft ook een borstverkleining gehad en die wenste dat ze dit 30 jaar eerder had gedaan.
Ik heb het er wel voor over ja.

Ook op wehkamp. Maar als je echt rugklachten enzo krijgt zou ik het wel doen denk ik.

Als je het er voor over hebt en je het ècht wil, moet je het doen.

vanaf je een goede leeftijd hebt. of je er nu fysiek last van hebt is bijkomend vind ik, het emotionele speelt veel grotere rol in hoe je u voelt.

ik ging op 17jarige leeftijd van F naar C… en raar geen pijn gehad (neen niets)
ik sport nu ook , loop zo’n 6 km vijfmaal per week. en een C is nog groot genoeg om er last van te hebben maar daar zijn er genoeg oplossingen voor. ik doe bv 2 sportbhs over elkaar aan ( veel beter).

laat mensen je niets wijsmaken van het doet pijn en dit en dat, volgens mij klinkt het veel erger dan het is. resultaat is ook echt geweldig. je ziet van veraf nooit dat ik borstverkleining ondergaan heb!(qua littekens dan). hoe jonger hoe beter dat resultaat. dus ga ervoor. enkel weet ik niet… qua terugbetaling… moet je binnen bepaalde waarden vallen maja is dat een reden om het niet te doen? denk het niet.

Sorry ik kan je niet helpen dus zie dit maar als een upje :slightly_smiling_face:. Eigenlijk mag ik wel blij zijn dat ik kleine borsten heb, bedenk ik me net…

Ik zou het doen als je er lichamelijk last van krijgt, superonzeker van wordt, of als je veel last krijgt van mannen.
Ik kan het me wel voorstellen dat mensen het doen, behalve als het gewoon voor de leuk is.

wil je dat stukje dan aan mij geven.

Nee even serieus ik weet niet omdat ik het zelf niet heb maar zoals andere zeggen als je er lichamelijk last van krijgt zou ik het wel doen.

ik denk dat jij gewoon moet wachten tot je zeker erover bent. Nu twijfel je nog, maar het blijft vanzelf in je hoofd zitten en de beslissing of je het wel of niet moet doen komt ook vanzelf wel.

ik wil het zelf ook graag, ik heb geen rugpijn ofzo, maar idd heel veel kleding past/staat niet, bh’s en bikini’s zijn moeilijk te vinden want ze zitten vaak niet mooi, sporten is vervelend en doet pijn en vooral die starende blikken.
Ik ben alleen bang dat het heel lelijk wordt.

volgens mij wordt het ook afgeraden als je nog kinderen wil, maar heel veel mensen doen het ervoor al dus dat zal wel meevallen.

Huh, word het dan ook gedaan o.o Want als ze af zou vallen zouden haar borsten waarschijnlijk ook wat kleiner geworden zijn.

mijn vriendin heeft ook ja hele grote, ze heeft rugklachten en zo en ze is het later ook van plan om ze te verkleinen. ik heb superkleine *__*

@controlgirl

Ik weet niet of je nog steeds speelt met de gedachte. Het belangrijkste is hoe jij je erover voelt; het zijn jouw borsten en jij moet er nog een heel leven mee verder.

Als je er last van hebt, onzeker van wordt en eigenlijk ronduit ongelukkig er mee bent, zou ik je adviseren je er op te gaan oriënteren. Bij de huisarts langs, je verhaal doen. Kijken waar je geholpen zou willen worden.

Je verdient het om blij met je lichaam te zijn; en als er dan iets is wat je daarin kan helpen, waarom zou je dat dan niet doen?

Ik heb zelf cup E en zou ze niet laten verkleinen door kleding en/of beha’s. Natuurlijk is het verrekte lastig en irritant dat je de meeste dingen niet past, ik heb dat ook. Ik doe echt maanden over een bikini vinden waar m’n boobers niet uit vallen en bij sporten doen ze verrekte veel pijn (zelfs met de uberstevige sportbeha die ik dan aan heb).

Hoe oud ben je?

Ik zou het nog even aankijken, tenzij je echt serieuze rugklachten krijgt. Je borsten groeien sowieso nog lang door. Mijn moeder had op haar 18e een D en op haar 25e een F. Als je jong een borstverkleining doet, kan het zo zijn dat je over een paar jaar, als ze uitgegroeid zijn, alsnog met een ongewenste cupmaat zit. Je kunt beter wachten tot ze echt uitgegroeid zijn.

Potjandorie ik zie nu pas dat dit een topic is van vorig jaar :")

Waarom wordt dit ge-upt :"D