Borstverkleining

Ik wil graag een borstverkleining, ik ben 16 en ik zit heel erg met mijn borsten. Het is natuurlijk wel sexy, grote ‘tieten’, maar ik vind het echt verschrikkelijk. Ik heb nu 75D, en aangezien ik 1.74 ben, en 50 kilo weeg, past dat echt totaal niet bij mijn lichaam. Ik vind het ook echt verschrikkelijk. Het klinkt overdreven, maar ik hou het niet vol tot mijn 18e. Ik krijg verkeerde aandacht, kan geen leuke bh’s kopen, voel me niet fijn in bikini en noem maar op. Ook beginnen mijn borsten (nu al) een beetje te hangen, dus kan iemand mij wat meer informatie geven? (Denk aan; vanaf welke leeftijd kan dit, ervaringen van jullie, blijven de littekens voor altijd?)

Ik wil ook een borstverkleining… alleen ik denk niet dat hier veel meisjes met ervaring zitten omdat de meeste erg jong zijn…

Hier iniedergeval wat ervaringsverhalen:
http://www.kliniekoverzic…erkleining/ervaringen/76/

Dankje! :slightly_smiling_face:

Alvast sterkte toegewenst! De verzekering kan het mogelijk wel voor je dekken, houd nog even vol! :slightly_smiling_face:

Een oud klasgenootje van mij heeft haar borsten laten verkleinen (van F naar C/D cup) en is er heel tevreden over. Wel voelde het nogal pijnlijk aan na de operatie en je kan geen borstvoeding meer geven (*heb ik gehoord dan).

Ik denk dat artsen alsnog zouden adviseren te wachten tot je 18e. Je lichaam is nog niet volgroeid, ik weet niet wat voor een effect dit zal hebben op zo’n ingreep? Ik snap iig je punt wel.

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ga me binnenkort wel even laten informeren bij mijn huisarts, hoe genant ik dat ook vind, haha.

Je hoeft je niet te schamen, zat vrouwen komen dagelijks bij de huisarts met vragen over hun borsten :slightly_smiling_face:

Succes!

Ik heb hetzelfde probleeeem!

Ik heb het afgelopen juni gedaan. Ik was toen nog 17 (augustus 18), maar de artsen zeiden dat het geen probleem was.
Ik ben erg blij dat ik het heb gedaan, alleen ben ik niet zo blij met het resultaat… Ik wilde graag naar een B/C, en ik heb nu uiteindelijk een 75D. Maar ze hangen niet meer en ik voel me toch fijner in bikini.
Als je er iets over wilt weten, moet je het maar zeggen, ik stuur je dan wel een privéberichtje!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ze wilt laten verkleinen. Wat dat betreft hoor je mij niet klagen over mn Acup (ik ben 20). Alleen jij bent 16 dus ik ben bang dat je moet wachten tot je uitgegroeid bent. Je zult denk ik zeker moeten wachten tot je 18 bent, maar zelfs daarna nog kunnen borsten groeien. Maar je kan altijd alvast informeren.