Borstverkleining - Operatie komende week !!!

Hoi Allemaal :couplekiss_man_woman:

Het leek mij wel leuk om te vertellen over mijn borstverkleining, aangezien er nog niet veel meiden van mijn leeftijd zijn die dit doen en dit ook anderen weer kan helpen!

Allereerst even een beetje voorstellen, ik ben Lies en ben 21 jaar oud. Al vanaf mijn 17e zit ik na te denken over een borstverkleining, maar durfde hier eerst niet mee bezig te gaan. Nu gaat het toch eindelijk gebeuren aanstaande vrijdag. In augustus ben ik gestart met het hele ‘traject’. Eerst had ik een afspraak met mijn huisarts. Dit vond ik een fijn gesprek, ze vertelde mij wat een borstverkleining inhield en verwees mij door naar de plastische chirurg. Dit gesprek was twee weken later. Tijdens dit gesprek werden mijn borsten opgemeten en overlegde ik samen met de chirurg. Ze gaf aan dat ze het snapte dat ik het graag zou willen, maar dat ik beter kan wachten tot ik kinderen heb gehad (Tijdens een zwangerschap groeien borsten ook weer). Hier mocht ik overna denken. Wel vertelde ze mij dat het wel helemaal vergoed zou worden. Ik heb nu maat 75E en met mijn gewicht en lengte wordt dit gewoon vergoed door de verzekeraar.

Toen ben ik naar huis gegaan en heb ik er goed over na gedacht. Uiteindelijk heb ik toch besloten om het te doen. Tijdens werk heb ik altijd pijn in mijn rug schouders en nek. Naast dit klopt de maat gewoon niet met mijn lichaam. Hierdoor is kleren kopen erg lastig. Voor shirtjes moet ik altijd een maat of twee groter kopen, omdat het anders niet past of netjes staat. Het gaat voor mij nu de kwaliteit van mijn leven verbeteren. Daarom kies ik hier nu voor.

Een week erop belde ik weer naar de plastische chirurg. Er werd een tweede gesprek in gepland. Het was een erg fijn gesprek waar de hele procedure werd uitgelegd en mij werd verteld dat ik naar een 75C ga. Daarna mocht ik direct door naar de verpleegkundige die met mij alles ook even opnieuw doornam. Ze gaf mij tips over BH’s die ik moest kopen voor na de operaties, vertelde mij dat ik een goede keuze had gemaakt en dat het mij veel verlichting gaat geven. Toen moest ik door naar de medisch fotograaf. Dit was erg bijzonder, want het is gewoon echt een foto studio waarin ik weer in mijn blote borsten moest gaan staan. Dit voelde erg vervelend, maar gelukkig was de fotograaf een vrouw, net zoals mijn plastisch chirurg. Hierna werd de datum gepland.

Afgelopen week ben ik ook naar het ziekenhuis geweest voor de pre-operatieve screening. Hier meten ze of je gezond genoeg bent voor de operatie. Tijdens de operatie moet ik onder volledige narcose. Ik kreeg te horen dat ik helemaal gezond ben en de kans op complicaties heel erg klein is. Dit stelde mij erg gerust. Ook heb ik al het opname gesprek gehad, zo kan ik aankomende vrijdag meteen door, zonder weer eerst een gesprek.

Ik vind het heel erg spannend, maar kijk er vooral heel erg naar uit. Het lijkt mij wel leuk om jullie hierin mee te nemen en updates te geven over mijn herstel en hoe alles is verlopen.

Ik hoor graag of er vragen zijn, andere meiden zijn die het hebben gedaan of er over na denken om te doen.

Liefs mij!

Wauw heel bijzonder dat je het deelt!
Veel succes!

hi!
Ik ben 17 en zit ook op cup 75E, ik heb zoveeeel vragen over een borstverkleining, zeker ik er over aan het nadenken ben om het te laten doen.
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je resultaten ziet? en zal het altijd pijn blijven doen?

^^Ik zou een nieuw topic openen, dit topic is al best oud.
Oud topic, slotje