Borstverkleining?! Help!!

Hoi allemaal,

Ten eerste, ik ben nog niet helemaal bekend met deze site dus sorry als ik dit verkeerd plaats. Maar ik heb een soort van, ja hoe noem ik het, hulp nodig.

Ik heb dus het probleem dat mijn ene borst (én tepel) veel groter is dan de ander, het scheelt zelfs zo’n 3 cupmaten! De grote borst is Cup F en de kleine cup is Cup C/D. Al zijn niet alleen de cupmaten verschillend, het is ook de vorm. De een is een mooie, volle, ronde borst, terwijl de ander gewoon walgelijk is (vind ik). De vorm is verschrikkelijk lelijk, het hangt heel erg, ‘puilt’ uit naar de zijkant en mijn tepel is echt enorm. De verhouding is gewoon ongelooflijk raar. Ook wordt ik er ontzettend onzeker van als ik naar mezelf kijk en durf ik wanneer het warmer weer is geen eens een strak shirtje/topje aan te doen en geen bikini te dragen.

Nu ben ik twee weken geleden naar de huisarts geweest, die mij doorstuurde naar de plastisch chirurg. Waar ik dan ook al enorm snel kon komen, volgende week woensdag, omdat er toevallig net iemand had afgebeld had en ik in diegenes plaats kon (wat ik helemaal niet erg vind), anders had ik namelijk zo’n 3 tot 4 maanden moeten wachten.

Nu het belangrijkste, tot nu toe denken de huisarts en de vrouw van de polikliniek in het ziekenhuis dat de grote borst verkleint word. Ook heb ik op Google wat gezocht en daar stond ook dat je een operatie krijgt wanneer het 2 cupmaten verschilt.
Het enige waar ik best wel mee zit is dat ik echt niet weet wat ik ervan moet verwachten, en dat maakt me enorm nerveus. Ik ben nu 16 en een half en de enige operatie die ik tot nu toe heb meegemaakt is het verwijderen van mijn keelamandelen, wat vorig jaar plaatsvond. Ik denk dat je hieruit wel haalt dat ik 0 ervaring heb met operaties.

Mijn vraag is dus eigenlijk: als jij een borstverkleining, aan 1 of 2 borsten, hebt gehad, zou je mij dan in het kort (of lang, vind ik ook niet erg) kunnen vertellen hoe het bij jou is verlopen en hoe het is bevallen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, zodat ik mezelf toch wel een soort van gerust kan stellen en mezelf een beetje kan inlezen voor als het zover is.

Kus,

janofto2l

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wil je wel succes wensen!
En probeer te denken, die mensen weten wat ze doen, het komt echt goed :slightly_smiling_face:

Bedankt! En daar heb je helemaal gelijk in :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je goed moet onthouden dat het JOUW keus is, het feit dat je een afspraak hebt met de plastisch chirurg betekent niet dat je volgende week al onder het mes gaat. Ik zou gewoon zijn adviezen aanhoren en dan pas besluiten wat je ermee doet.
En ik zou gewoon veel vragen stellen, dat is zo’n chirurg echt wel gewend :slightly_smiling_face:

Mijn schoonzusje heeft een borstverkleining aan beide borsten gehad, iets minder dan een jaar geleden. Ze had wel even pijn, het is ook pijnlijker dan een borstvergroting, maar ze is echt heel blij dat ze het gedaan heeft. Ze moest sportbh’s kopen, eentje een maat groter en een strakke dacht ik. Verder kwam er elke dag iemand kijken hoe het genas en na een week denk ik, mochten de draadjes eruit en toen was de pijn ook al heel goed onder controle!

Idd

Misschien borstenforum.com? Daar zijn meer mensen die een borstverkleining gedaan hebben.

Een vriendin van mij heeft net een borstverkleining gehad, ook 16. Ze heeft er zelf heel veel last van, het doet heel pijn (bij haar, kan bij iedereen verschillen) en ervaart het als super lastig. Praat er goed over met je ouders, artsen etc. Succes !

heei,
Ik heb afgelopen zomer zelf een borstverkleining laten doen aan beide bosten.
Ik zat op een bh maat 70G en zit nu op een 70E / 75D
Ik was ongeveer 16 jaar toen ik het al wilde, alleen durfde ik het steeds niet en stelde het gesprek bij de huisarts steeds maar uit. toen ik 18 en half was besloot ik toch maar eens een afspraak bij de huisarts te maken en daarna bij de plastisch chirurg, mijn moeder heeft de verzekering gebeld en gelukkig werd het vergoed. Ze deden wel moeilijk bij de verzekering omdat ik al 18+ was en dan zijn ze minder soepel met het verzekeren van dit soort dingen. Ik had erg last van mijn nek schouders en vaak hoofdpijn en vooral erg onzeker, ik kon geen hoge shirtjes, strapless kleding en mooie bikini’s en lingerie van een normale prijs dragen. (een normale zwarte bh koste al gauw rond de 60/70 euro laat staan een mooie…).
Ik ben erg blij dat ik de knoop uiteindelijk door heb gehakt en ik tijdens de zomervakantie de operatie heb laten doen.

Ik vond het dood spannend en had zelf ook nergens ervaring mee, het heftigste wat ik ooit had gehad was een gekneusde voet.
ik heb een tabletje gekregen en daar werd ik al best wel suf van waardoor ik het niet door heb gehad dat ze me onder narcose brachten. toen ik uiteindelijk bij kwam was ik ook erg suf en kreeg pijnstillers. ik was bang om te bewegen en voelde me zwak. Ik heb één nachtje moeten blijven in het ziekenhuis en mocht daarna naar huis, ik vond vooral het lopen auto rijden erg pijn doen. heb thuis 1,5 week op de bank gelegen omdat ik me zwak voelde. ik mocht 4 weken niet met mijn armen hoog, dat deed namelijk ook erg pijn. ik moest elke week op controle komen. bij mij was door een ongelukje bij 1 borst mijn litteken open gescheurd dit deed wel echt heel veel pijn. 3 maanden na de operatie heb ik wel nog veel last gehad van steken in me bosten ( nou werk ik als kapster dus veel met me armen omhoog enzo)

Ik ben achteraf SUPER blij dat ik het gedaan heb en heb nu ook bijna nooit meer last. Alleen nog maar wanneer het buiten vriest, wanneer ik het heel erg warm heb
(in de sauna bijvoorbeeld) en wanneer ik bij het sporten veel heb gezweet.
Ik voel me veel zelfverzekerder en mijn lichaam is ook mooier in verhouding nu.
ook heb ik nu minder vaak hoofdpijn, rugpijn en nekpijn. En durf ik weer met me borst naar voren te lopen (dus niet helemaal in mekaar gedoken zoals eerst)

Sorry voor het lange verhaal haha maar in de hoop dat je er iets aan hebt heb ik maar even mijn hele ervaring opgeschreven.
Xx