Borstvergroting, ja of nee?

Ik vroeg me af wat jullie mening was over een borstvergroting!
Als hier al een topic over is, dan woopsie

Dat ligt compleet aan de situatie, ik vind niet dat je daar een algemeen oordeel over kunt vellen.

Als je er zelf beter door voelt waarom niet? Kan mensen toch dat stukje zelfverzekerdheid geven die ze nodig hebben en je doet er niemand anders pijn mee.

Ik vind dat iedereen dat helemaal zelf moet beslissen, als zij zich er beter door gaan voelen, vooral doen.

Máár, of het vergoed moet worden heb ik een totaal andere mening over haha.

Ben je dan eigenlijk ook tegen vergoeding van alle cosmetische ingrepen? Ben ik wel benieuwd naar!

Alle cosmetische ingrepen vind ik een breed begrip. Ik vind dat over het algemeen borstvergrotingen niet vergoed mogen worden. De enige goede reden in mijn optiek zou zijn dat ze eerst een borst verloren hebben en daarna een nieuwe willen als dat uberhaupt mogelijk is.

Dat er mensen zijn die zeggen dat ze psychische klachten hebben vanwege hun kleine tetten geloof ik geen kut van. Dan kan ik ook zeggen dat ik last heb van mijn dikke dijen en dus liposuctie zou willen.

Borstverkleiningen vind ik echter een ander verhaal omdat mensen daar echt lichamelijke klachten van kunnen krijgen. Net als schaamlipcorrecties als vrouwen daar last van hebben met lopen/fietsen etc. Dan vind ik het een ander verhaal dan dat het alleen voor de mooiigheid is.

Maar sommige mensen kunnen er echt heel erg mee zitten dat ze hun borsten te klein vinden, zo erg zelfs, dat hun zelfbeeld uitermate slecht is! Vind je vergoedde borstvergrotingen dan nog steeds onrechtvaardig?

Ja.

Dan zou ik ze eerste aanraden te investeren in wat psychologische hulp. Als je zelfbeeld/waarde zo onlosmakelijk verbonden is met je borsten, is dat nuttiger.

precies dit ja.

En als iedereen die onzeker is maar gratis cosmetische chirurgie zou moeten krijgen zijn we nog lang niet klaar.

Als je onzeker ben over je kleine tieten en je hebt een borstvergroting gedaan, wie zegt dan dat je ook niet wat anders wil laten veranderen aan je lichaam? Misschien ga je dan andere punten zoeken die je ook lelijk aan jezelf vind en zo blijf je aan de gang.

Mijn moeder heeft overigens een borstamputatie ondergaan door borstkanker en mijn moeder krijgt GEEN vergoeding omdat de operatie te duur is (heel proces, eerst andere borst verkleinen, buikvet weghalen, nieuwe borst vormen etc. Er zijn 2 operaties voor nodig. Andere methodes zijn wegens risico’s niet mogelijk.) dus waarom zou iemand dat wel krijgen die grotere tieten wil…

Ik ben wel benieuwd daar de objectieve situatie. Ik heb borstkanker van heel dichtbij mee gemaakt en die persoon kreeg een opvullen van de weggehaalde borst én de andere werd daarbij ook mee genomen om de vorm gelijk te houden.

Ik vind met een borstvergroting niets mis, ik kan mij voorstellen dat als je cup A hebt op je 25ste je daar best iets aan zou willen doen. Ook ken ik een meisje die GEEN borstontwikkeling had. Dus echt zo plat als een kind van vijf, borstvergroting prima en die mag van mij ook absoluut met vergoeding.

Ik vind grote borsten juist lelijk dus ik zou het zelf nooit doen (helaas is het ook niet nodig) maar ja why not.