borstkanker/knobbel in borst

misschien een domme vraag maar hoe voelt een knobbel eigenlijk aan? want als ik ga voelen voel ik wel iets hards en weet ik veel maar ik wil altijd zekerheid hebben over alles en ik hoef zeker geen borstkanker dus weten jullie hoe een knobbel aanvoelt? beschrijving ;p

Als je wil weten of je borstkanker hebt ofzo,… Google is je vriend,.

Dat je iets hards voelt is waarschijnlijk een lymfeklier, en als je menstrueert zijn die nog meer opgezwollen.

Maarja, het knobbeltje. Voelt gewoon aan als iets hards, wat niet in je borst thuishoort. Wat jij voelt he, is dat dan ook groter geworden? Maar ik denk gewoon dat het lymfeklieren zijn.

Je bent 14? Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken…
Als je ongesteld ben kan je idd ook knobbeltjes oid voelen, maar dat zal echt geen borstkanker zijn.

Voel jij die grote knobbel in het midden van je borst? Want dat heeft iedereen.
Die heb je in alle2 je borsten.
Maar voel je daarnaast nog een klein knobbeltje, dan is het waarschijnlijk een lymfeklier. Die zijn (meestal) tijdens je menstruatie opgezwollen.
google it!

je bent nooit te jong voor kanker hoor…

Als je je echt zorgen maakt zou ik even langs de huisarts gaan.

Ben je zeker dat je niet gewoon je ribben voelt?

moet je ongesteld worden? dan worden die klieren idd harder, voelt bij mij ook altijd wel griezelig aan… doet het ook pijn?

Dr. Roger Crombez, radiotherapeut-oncoloog en coördinator Borstkliniek, A.Z. Sint Lucas, Brugge: op deze leeftijd komt borstkanker eigenlijk niet voor. De knobbeltjes op deze leeftijd zijn meestal melkklieren die opzetten onder hormonale invloed.
google(L)

ik wou net zeggen, als ik ongesteld moet worden heb ik altijd een knobbel die ook pijn doet, maar die gaat na een paar dagen weer weg

Je hebt altijd wel een lymfeklier zitten in je borst, dat doet ook wel pijn als er iets tegenaan komt. En bij menstruatie kan die idd opzwellen en meer pijn gaan doen.
Maar als je verder niets raars hebt, is er niets aan de hand.
En als je het zeker wilt weten zou ik toch nog even naar de huisarts gaan, want internet is geen vervanging van mensen die verstand hebben van geneeskunde.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Deze website vind ik wel redelijk betrouwbaar, en daar zie je ook waar er lymfeklieren zitten.

Je voelt hem idd al gauw.
Maar, vergeet niet dat er in je borst ook melkklieren zitten.
Vooral aan de zijkant van je borst en die kunnen aanvoelen als een bobbel/knobbel.
Die kunnen opzetten als je ongesteld moet worden of bent.

Precies ik was een tijdje ook heel bang dat ik borstkanker of iets had, en dat waren dus gewoon die knobbels/schijven midden in je beide borsten. De meeste jonge meiden hebben dat, is niks om je zorgen over te maken.

Ben er zelfs nog mee naar de dokter geweest en die zei dus dat heel veel jonge meiden dat hebben.