Borsten & te mager

Heyhoi!

Ik heb een probleem. Ten minste, voor mij is het een probleem. Ik zit ermee…

Mijn probleem is: Ik ben bijna 14 en ik heb een AA75 cup.

Ik maak me zorgen, omdat de cup zo klein is, de meeste meisjes hebben rond 14 al een B cup ofzo…
Daarbij heb ik aan links nog niet eens een tiet… Aan rechts wel. Ik vind dat zo eng he :astonished:

En ik heb nog een vraagje: ik weeg 5 - 15 kilo te weinig, morgen ga ik naar de dokter. Maar als ik 5 kilo of meer bij kom, zal mijn cupmaat dan ook groter worden?

Mwa, dat valt wel mee hoor. Ligt aan je groei en zo.

Gezien je ondergewicht hebt denk ik dat dat er zeker mee te maken heeft. Maar daarnaast ben je ook nog maar 14, je borsten groeien door tot nog ongeveer je 18e. En er zijn wel vrouwen met ietwat ongelijke borsten, ook daar hoef je je geen zorgen over te maken omdat dat later waarschijnlijk nog wel goed komt :slightly_smiling_face:

+ ik heb je topictitel even veranderd, hoofdletters zijn namelijk niet de bedoeling.

ik kreeg op mijn 16e eindelijk eens tiet. En nu heb ik 80B en ik ben 19. En het word niet meer haha. Mijn linkertiet is groter dan de rechter. Dus het komt allemaal wel goed hoor, je bent pas 14 :stuck_out_tongue:

Veel meiden zijn op 14 best nog wel plat, eerder een uitzondering als je dan wel al grote(re) borsten hebt. Ze groeien bovendien ook wel een tijdje door hoor, ik ging op mijn zestiende/zeventiende pas echt een beetje uitzetten en eigenlijk pas sinds ik 18/19 ben, is het echt wat groter geworden, omdat ik ook wat zwaarder ben geworden.

Het zal in ieder geval goed voor je zien om wat aan te komen, maar daar ga je lees ik al iets aan doen. Als je gewicht beter wordt, dan ontwikkelt je lijf zich ook beter en gezonder.

En; nagenoeg elke vrouw heeft (een beetje) ongelijke borsten. Dat zie je vaak ook wat meer als ze net gaan groeien.

Ik had ook niet zo veel op die leeftijd. Toen had ik ook ondergewicht. Eenmaal aangekomen groeide mijn borsten geleidelijk tot aan mijn 19e door tot een 70F. En ook inderdaad ongelijke borsten, dat is heel normaal.

Ik ben 17 en heb nog steeds een cup A :’)

Maar als je aankomt zullen je borsten waarschijnlijk wel groter worden.
En heel veel vrouwen hebben ongelijke borsten, ik zou me daar geen zorgen over maken

Dit ja, ben zelf ook 17 en ook cup A. Ik ben er blij mee, makkelijk met sporten en het kan later tenminste niet gaan hangen!

Toen ik 14 was had ik ook nog cup A. Nu ben ik 16 en heb ik een D, je moet gewoon nog groeien. Ook qua gewicht, ik heb altijd ondergewicht gehad en zit nu op het gemiddelde.

hey,

dat heb ik ook, en ik ga nu naar een dietiste.
Als je wilt dat je borsten wat gaan groeien zul je denk ik wat meer vetten moeten eten.
De dietiste gaf mij het advies om noten te eten, omdat die gezonder voor je zijn dan chips ofzo.

Ook een cup A kan gaan hangen hoor.

Aan ts: ik denk dat het inderdaad wel wat met je ondergewicht te maken heeft. Sowieso heeft elke vrouw andere borsten, sommige vrouwen hebben nou eenmaal wat kleinere, en daar hoef je je niet voor te schamen. Ook voor het ongelijk-zijn van je borsten hoef je je niet te schamen, dat is heel normaal.

Vind het best meevallen hoor, als ik mijn overgewicht niet had nu, dan zit ik ook net op een B75, en ik heb nu een D cup o.O Vind ik dus echt veel teveel voor mezelf en heb daardoor ook gigantische rugklachten, dus ik wil ook gaan afvallen… Doe mij die A cup maar, haha.

Iedere vrouw heeft ook ongelijke borsten, dus dat maakt zoiezo niks uit :wink:

Je bent nog super jong, alles gaat nog groeien, en zowieso als jij nu bijv D zou hebben, met een super dun lichaam, dan staat het ook niet super mooi. Bij sommige mensen staat de kleinere cup gewoon veel mooier! (:
Alles moet zich nog ontwikkelen, en bij de 1 gaat dat sneller dan bij de ander!

Dat je dun bent hoeft niet perse iets te maken te hebben met je kleine cupmaat. Mijn zus was haar hele leven mager, en nu ze een gemiddeld gewicht en lichaam heeft, heeft ze nogsteeds borsten die aan de kleine kant zijn.

Terwijl ik op mijn 16e grotere borsten heb dan zij nu op haar 19e. Dus het ligt ook echt aan je lichaamsbouw, aankomen hoeft hier niet iets aan te veranderen. Al kan dat wel, natuurlijk.

Ik ben 17 en heb een kleine 70A , en ook ondergewicht… Hmh misschien ligt het daar dan aan… Al hoop ik wel dat ze nog wat groeien want ik vind dit niks. Voel me zo onvrouwelijk…

zal je zeggen, ik heb tot mijn 14 en half AA gehad. Daarna kreeg ik een groeisspurt, en mijn vrouwelijke vormen. En nu heb ik E en ben 17 en half. Kan dus van alles nog gebeurennnn

Ik ben 14 en heb nog niet eens een 70A :frowning_face:

Ik had op mijn 14e wel al borsten (cup 70D). Bij mij zijn ze toen gegroeid naar een 70F, nu is het een 65E doordat ik ben afgevallen. Als het goed is zijn mijn borsten uitgegroeid.

Bij iedereen groeien ze anders. Bij mij begon het al heel vroeg en is het ook vroeg gestopt. Op je 14e hoef je je nog geen zorgen te maken over de maat van je borsten, het groeit nog echt wel!

Mijn borsten zijn trouwens ook een beetje ongelijk, dat is heel normaal.

Ik droeg op m’n 14e nog “topjes” ipv bh’s omdat mijn borsten zo klein waren. Ik denk dat ze bij mij pas op m’n 16e echt zijn beginnen groeien tot een kleine C. De kans dat je borsten nog groeien is dus heel groot en zo niet, dan moest het zo zijn :slightly_smiling_face:

De cupmaat verschilt bij iedereen nou eenmaal.

Ik ben almost 15 nog paar daagjes en ik zit nu ook nog tussen A / B in. Toen ik 13 bijna 14 was wilde ik t nog helemaal niet iedereen spotte ermee toen. Dat waarschijnlijk ook komt omdat ik tweeling ben en ik t sneller kreeg als mn zusje. Maak je geen zorgen t groeit vanzelf. Je bent bijna 14 en je hebt zat tijd. Ik heb 2 vriendinnen die 15 bijna 16 zijn en die hebben nog AA. En die vinden het ook niet erg.

Ongelijkheid is niet erg. Als het goed is groeit het vanzelf bij.