borsten groeien minder hard na ongesteld?

mensen (of tijdschriften dan) zeggen altijd dat nadat je ongesteld bent je borsten nog gewoon door groeien. maar ik heb een paar vriendinnen die zeggen dat je borsten langzamer gaan groeien…

zelf ben ik nog niet ongesteld (beetje laat mischien maarja) maar wat ik dus wou vragen is of mensen hier dat ook merken? niet dat je borsten helemaal niet meer greien maar langzamer?

mijn borsten begonnen pas echt te groeien toen ik juist ongesteld werd :s

Hoeft niet hoor :stuck_out_tongue:
Bij mij groeide het meest ervoor, maar ik denk dat het bij anderen gewoon nog snel kan blijven groeien na de ongesteldheid.

Volgens mij hebben borsten en ongesteldheid niks met elkaar te maken

De schoolarts zei dat dat per meisje verschilt (ja, ik had het gevraagd xD). Volgens mij is dat net als met groeien, dan zeggen ze ook dat je minder hard groeit na je eerste ongesteldheid. Nou ik ben daarna nog minstens 10 cm langer geworden.

Ik ook XD

bij mij is alles veel langzamer gaan groeien na me ongesteldheid,
(borsten + lengte etc.)
behalve de pukkels. ;p

Ik weet dit niet zeker. Maar het draait natuurlijk allemaal om hormonen. Als je ongesteld bent heb je meer hormonen in je lichaam en daardoor gaan dan ook je borsten weer groeien. denk ik Over dat gewoon in de lengte groeien, ik heb ooit gelezen. Dat als je ongesteld bent geworden je telkens een jaar verder de helft groeit van wat je toen gegroeit bent. Dus stel je groeit in een jaar 10 cm, en dan word je in dat jaar ongesteld. Groei je het jaar daarop 5 cm, daarop 2,5 daarop 1,25 etc. Of dit ook echt waar is weet ik niet.

mijn borsten groeien nog steeds, en ik ben al 2 jaar ongesteld, maar ze groeien wel minder.

idd!

mijn borsten groeiden juist harder erna

ehh ik heb helemaal geen borsten en ik ben al een jaar ongesteld :bored:

normaal gezien is het ongesteld worden de laatste fase in de pubertaire ontwikkeling van een meisje.
Dat betekent dat je vanaf je eerste menstruatie gemiddeld nog maar 5 cm groeit, je borsten kunnen nog wat groter worden maar dat hangt ook van vetmassa af (als je in gewicht bijkomt worden je borsten ook groter).
Toch zijn er hier veel meisjes die na hun ongesteldheid nog flink wat gegroeid zijn, dus je moet niet alles letterlijk nemen wat in de medische boekjes staat: het is voor iedereen anders.

kutkutkut
Weet je hoe opgelucht ik was toen ik hoorde dat ik nog maar heel weinig zou groeien x[ ?

ik ben 13 en aan half en ik word volgens mij al snel ongesteld want ik merk het aan van alles.
alleen ik heb nog helemaal geen borsten enzo en ik ben dan misschien niet zo klein (1.67) maar ik heb niet echt een groeispurt gehad ofzo. (wil ik ook niet)
alleen ik hoop wel dat me borsten nog gaan groeien ofzo want ik heb nu alleen een klein hard bobbeltje onder mijn tepels.

Je bent 13, maak je niet zo druk.

En 1.67 is niet groot. Ik ben 21 en ik ben blijven steken op 1.68 :'3