Borstel afgenomen door leerkracht tot einde schooljaar?!

Hey meiden,
Vandaag was ik net voor de les ff mijn haar aan het borstelen, waarna ik de borstel moest afgeven…
Deze middag ging ik tijdens de pauze aan de leerkracht vragen tot wanneer de borstel is afgenomen, waarop zij zei dat dit tot 30 juni is!! Ik vroeg haar aan het einde van de dag nog vriendelijk of ik hem nu wel zou krijgen, nou niet dus… Ze heeft de borstel niet eens af gegeven op het secretariaat of bij de directie, ze houdt hem zelf bij… Het was een borstel van ±€130 dus hier baal ik echt wel van… Mag ze dit wel doen? En hoe moet ik die borstel terugkrijgen?!
Alvast bedankt… :c

Belachelijk :’) Je kan je ouders laten bellen/briefje laten schrijven.

Ik zou er nog eens proberen over te praten en anders naar de directie gaan.

Een borstel van 130 euro :’)?

Ben ik de enige die denkt; een borstel van 130,-? wtf?

Ja precies :’) 130 euro, daar kan ik wel wat boeiendere dingen voor kopen…

Wtf ik koop een van 5 euro in de kruidvat ofzo

+ daar doe ik dan super lang mee

Ga naar de directie, laat je moeder bellen, dit kan ze niet maken…

^ik heb er ook zo’n dure hoor! Ze zijn erg goed gewoon :slightly_smiling_face:

OT: Ik zou naar de directie stappen, is dat geen wet ofzo dat je het maar tot max. een week mag bijhouden?

Ik zou ook niet een borstel van 130 euro zomaar overal mee heen nemen, maar dat kan aan mij liggen.

Naar de directie gaan :’)
Ik weet niet hoe het bij jullie werkt maar eigenlijk mag de leerkracht niets afnemen tot na de les/ na de schooldag.

Nouja ik borstel mijn haar bijna nooit vandaar dat ik denk wow. Maarre ik zou inderdaad naar de directie gaan.

Wij hadden trouwens een regel op de middelbare en nu ook op het MBO dat een leerling er dan word uitgestuurd inplaats van dat er dan wat word afgepakt precies om deze reden.

zeggen dat als er ook maar iets aan mankeert eind van het jaar dat ze de schade moet vergoeden, dat is de wet.

Haha

Wettelijk gezien mag je ongevraagd geen eigendom van een ander pakken.
Ze kon hoogstens eisen dat je het wegstopte.
Maar zoals te lezen valt in je beginpost borstelde jij je haar vóór de les.
Ze heeft geen poot om op te staan.
Ga met je moeder/vader naar de betreffende lerares en anders doe je aangifte.

Ik denk dat het alleen dreigen is.