Borrel met werk

Hallo allemaal,
Een paar maanden terug heb ik geholpen met het organiseren van een borrel.
Er zouden allerlei nieuwe cocktails geschonken worden voor onze gasten.
Aan mijn tafel werd er door iemand een biertje besteld, ik had ook een biertje besteld en kreeg van mijn leidinggevende op mijn kop dat ik echt geen drank kon drinken omdat ik een voorbeeldfunctie had omdat ik aan het werk was (ik was er vrijwillig omdat ik een suf pak aan moest). Is dit normaal bij een borrel? Alle genodigden hadden een alcoholische drank en de werknemers hadden een drank waarin je zag dat er geen alcohol in zat, maar bij de bar werd dit er wel in geschonken.
Ik heb geen idee van de etiquette en zou graag jullie mening willen omdat ik er een naar gevoel bij heb. aanvullende informatie:
Omdat ik bij de organisatie zat moest ik ook mijn werkkleding aan van mijn manager. Ik zou met de directeur van het bedrijf mee rijden en hij mocht geen werkkleding aan had mijn manager benadrukt. De directeur wilde per se het zelfde aan als ik en ik kreeg hier uiteindelijk van mijn manager op mijn kop. Mijn manager zou ook haar werkkleding aantrekken net als de rest van de werknemers, echter hadden alleen de directeur en ik de werkkleding aan.

Ik hoop dat Food en Sport de juiste plek is aangezien het om een borrel gaat
xx

Over het algemeen is het wel zo dat als je werkt je niet drinkt, ook als het vrijwilligerswerk is. Ik denk dat het van je werkplek afhangt hoe soepel daarmee om wordt omgegaan en dat als je leidinggevende er wel veel waarde aan hecht dat je niet (zichtbaar) drinkt, je je daar gewoon aan te houden hebt. Maar ik heb er zelf niet veel ervaring mee oid.

December,
Ik begrijp l wat je bedoelt. Maar aangezien ik cocktails moest doorgeven en veel genodigden bier dronken dacht ik dat ik dit ook wel kon doen. Mijn leidinggevende had van te voren niet gezegd dat ik niks mocht drinken. Het was trouwens niet op kantoor maar in een café.

Je hebt aangeboden te helpen met de organisatie dus ben je aan het werk. Tijdens werk hoor je niet te drinken dus ja, ik begrijp je manager wel. Dit is een beetje zelf je verantwoordelijkheid nemen he, dat je tijdens je werk niet gaat drinken. Of dit werkje vrijwillig is of niet.
En van dat verhaal over de kleding snap ik de toegevoegde waarde niet helemaal. Het maakt niet uit of je eigen kleding of werkkleding draagt. Aan het werk zijn is aan het werk zijn.

Ik heb genoeg vrijwilligerswerk op tentfeesten gedaan waarbij het barpersoneel gewoon mee mocht drinken… licht alcoholische dranken. Als je je werk nog maar normaal kon uitvoeren. Maar dit werd op voorhand gewoon vertelt.

Werk = geen alcohol.

Tentfeesten zijn wel iets heel anders dan waar zij het over lijkt te hebben :wink:

Het ging vooral om het feit dat het van te voren werd aangegeven.

Normaal gesproken is het zo dat als je aan het werk bent je niet drinkt. Tenzij andere afspraken.