Borderline, tips?

Ik ben een borderliner en op de een of andere manier maak ik dus altijd ruzie met mensen of zeg ik dingen waardoor ik iedereen van me afstoot en ugh, ik hou echt niemand behalve mijn vriendje meer over. ik ben zo bang dat hij me op een dag gaat verlaten, ook al zegt hij van niet. ik heb daarnaast ook nog eens hele sterke verlatingsangst dus dit verergert echt alles. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft? Ik wil echt heel graag tips over hoe ik relaties/vriendschappen kan behouden, want ik heb er altijd gelijk al weer spijt van als ik iemand kwijt ben geraakt door mijn stomme gedrag.

Heb je ooit aan therapie gedacht? Borderline is een complex ziektebeeld.

Ben in therapie geweest, alles was weer wat rustiger in mijn hoofd, maar het gaat steeds meer bergafwaarts. Ben er na vele sessies achtergekomen dat de therapie ook niks hielp uiteindelijk. Leek wel alsof ik wat meer rust had in mn hoofd, maar bleek door verminderde stress te komen.

Ik snap wel wat je bedoelt, en ik zou als ik jou was wel even kijken voor therapie het kan goed helpen en dan weet je meer wat er precies in je hoofd omgaat.

Ik heb hetzelfde, en ik word getest of ik borderline heb ofnie

Ok… Ik heb zelf geen borderline, maar ik ken wel iemand die dicht bij mij staat die borderline heeft. Voor hem is therapie ook lastig. De ene therapie werkt bv heel goed en de ander dan weer niet.

Mijn zus heeft borderline, anti-depressiva heeft haar heel veel goeds gedaan. Zij kan hier door haar ‘buien’ onderdrukken en haar narcisme is ook een stuk minder. :slightly_smiling_face:

Dat helpt inderdaad ook voor ‘mijn persoon’. Het onderdrukt neerslachtigheid en doemdenken, en dat maakt dat hij in ieder geval beter functioneert.

Tot op zekere hoogte bij mijn zus, als zij een tegenslag krijgt is dat gevoel veel sterker en komt haar narcisme ook heel erg naar boven. Ik merk dat zij heel erg emoties aan personen koppelt, als zij zich rot voelt gaat ze naar persoon 1, voelt ze zich blij gaat ze naar persoon 2 and so on.

Dit herken ik ook bij mezelf, ik heb ook antidepressiva gehad maar door andere medicijnen mag ik die niet meer slikken… :frowning_face:

allemaal niet? want er zijn echt heel veel AD en ook wel andere medicatie die je stemming stabiliseert (AP, AE) misschien kun je die wel slikken? Want zo is het ook niet handig! En verder oefenen oefenen oefenen, misschien een sociale vaardigheidstraining ofzo?

Als ik jou was zou ik gewoon weer in therapie gaan. Daar leer je omgaan met je eigen emoties maar leer je je ook inleven in die van anderen. Denken voordat je iets zegt etc. Ik denk dat jou dat heel erg kan helpen om je contacten te behouden. Als je straks niemand mee over hebt word je ook niet gelukkiger.

Sowieso het sint janskruid mag niet, en er was nog een stofje met een moeilijke naam haha. Ik heb wel idd stemmingsverbeteraars gehad, en het op de natuurlijke manier geprobeerd door extra vit. D te slikken, lichttherapie gedaan etc. Maar toch lief van je dat je mee denkt :slightly_smiling_face: