Boos worden of egoistisch?

Mijn vriend is gister uit geweest met zijn vrienden, iets waar ik voor de rest totaal niet mee zit.
Nu is hij alleen zo dronken geworden en heeft hij vanochtend alles onder gekotst. We hadden vandaag afgesproken, maar volgens mij gaat dit niet echt meer door nu…
Ik kan hem de laatste tijd al aardig weinig zien ivm mijn examens.
Is het terecht als ik eerlijk zeg wat ik er van vindt of ben ik dan egoistisch?

Je kan wel zeggen dat je het vervelend vindt dat je hem nu niet ziet maar echt boos worden, meh

Ik vind dat je daar echt wel wat van mag zeggen.

Oke, bedankt. Bedoelde ook niet echt boos worden, maar er gewoon wat van zeggen

Ja gewoon dat je het jammer vindt aangezien je hem dus al zo weinig ziet.

Mij kennende zou ik boos zijn. Als je een relatie hebt, moet dat belangrijk voor je zijn. Ik vind dat hij daar gisteren rekening mee had moeten houden, al helemaal omdat je hem nu weinig ziet.

Ik zou ook boos worden.
Ik vind stappen prima, en dat daar iets bij gedronken wordt ook.
Maar serieus bezopen raken en dan ook nog alles onderkotsen vind ik echt beneden pijl. Dat doe je als je 14 bent(oke hopelijk niet, maar bijwijze van) ik vind dat niet voor volwassen mannen.

^ Ik vind dat echt overdreven. Zéker juist als je ouder wordt, wordt de kans ook groter dat je zulke ochtenden krijgt na drinken want je wordt er vatbaarder voor. En ja, het kan soms uit de hand lopen. Ik vind het alleen kinderachtig als je het bewust plant, maar soms gebeurt het ook gewoon (een hele gezellige avond waarbij de drank toch anders valt dan verwacht, bijv. Is mij ook wel eens overkomen).

Ik zou zeggen dat je het jammer vind maar verder geen probleem ervan maken. Nog even en de examentijd is voorbij, dan zie je hem sowieso ook meer. Hij had blijkbaar even die uitlaatklep nodig.

Dit dus. Ik weet niet hoe de rest van de relatie is, maar ik vind niet dat hij de hele avond nuchter had moeten blijven bij zijn vrienden, vanwege jou de volgende dag. Het is flink balen dat hij zich nu zo voelt, maar dat kan al snel gebeurt zijn en hij vind het vast net zo kut. Je kan zeggen dat je het jammer vind, maar boos worden vind ik echt overdreven.

Ik vind boos worden in dit geval niet echt nodig. Iedereen kan een keer brak zijn van een avondje stappen. Eigen schuld, dikke bult.
Als ik jou was, zou ik gewoon zeggen dat je het jammer zou vinden als je hem vandaag niet meer kan zien. Misschien is hij later op de dag wel gewoon weer ver genoeg opgeknapt, dat hij alsnog langs kan komen?

Waarom kan je niet meer afspreken eigenlijk? De dag is toch nog lang niet om, ik zou het echt kleinzerig vinden als je de hele dag in je nest blijft kermen omdat je een katertje hebt. Gaat wel over doorheen de dag.

Ik zou hier wel wat kribbig van zijn trouwens. Niet heel boos, maar wel merkbaar.