Boos op vriendinnen ( Dik)

Laatst ging ik met vriendinnen logeren, bij een vriendin die een zwembad heeft. Dus wij 's avonds laat bikini’s aan.

Wij stonden daar allemaal in bikini, zegt een van de meiden dat ze hoop haar buikje weg te krijgen met het sporten komend jaar. Gaan de anderen erin mee. Ik heb niets gezegd, maar ik ben wel pissed. Zij zeiken over het feit dat ze een buikje hebben, terwijl ik nog minimaal 20 kilo zwaarder ben dan ieder van hen. Ook ben ik veel voller gebouwd, ben ik groter en heb ik natuurlijk nogmeer een buikje.

Niet dat ik nu denk dat ik dik ben, maar hoe kan ik rustig tegen ze vertellen dat dat me wel raakt?

misschien zou je het voorzichtig kunnen zeggen als het weer ter spraken komt?
verder geen id, sorry UP

gewoon de volgende keer als jullie rustig samen zijn zeggen: luister, over laatst… wat jullie zeiden over afvallen vind ik vervelend, want… blabla :wink:

Dat jij dikker bent betekent niet dat zij blij moeten zijn met hoe ze eruit zien, dat is egoïstisch van je.

zeg zoiets als, sorry hoor maar als jij dik bent nou dan ben ik wel…

een beetje met een boze toon?

moet je gewoon zeggen.
doe ik ook hoor
ik kan daar echt niet tegen als meiden met een mooi lichaam gaan zeuren dat ze dik zijn ze willen aleen maar horen dat ze mooi slank zijn enzooo daar erger ik me mateloos aan.

Precies! Ze mogen best vinden dat ze moeten afvallen.
Ik word dat echt zat xD
Laatst op tv was er een vrouw die boos was omdat er slanke mensen in de sportschool komen en dan zeuren over een vetrol terwijl zij er 5 had.
Nou gefeliciteerd denk ik dan :'3

sorry hoor maar eerlijk gezegd vind ik het niet egoïstisch, stel je voor alleen meiden met een mooie lichaam en dan een die zich minder prettig voelt, die word daar alleen maar onzekerder van. natuurlijk mogen ze wel denken dat ze willen afvallen maar ze kunnen best logisch denken dat zij zich gekwetst voelt daarmee?

Mee eens, dat is net zoiets als “ik heb het warm, maar mensen in de woestijn hebben het nog warmer, dus ik kan het niet warm hebben”.

idd.
Iedereen is weleens onzeker.
Dan zou jij ook niet meer onzeker mogen zijn, want er zijn genoeg mensen die zwaarder zijn dan jij.

Ja eigenlijk is het best wel egoistisch maar ik snap het ook wel want uit haar gezichtspunt is het zovan: jullie moeten blij zijn met je figuur! Stel dat je die van mij had!

Zoiets… ik heb ook bij een superdunne vriendin zoiets van: waarom zeg je dat steeds? Ze heeft echt een goed figuur en dan kom ik met mijn dikke ass…

Ze voelt zich gewoon niet goed bij het idee dat dunnere meiden willen afvallen. Want als dunnere meiden moeten afvallen dan moeten de dikkere meiden al helemaal afvallen! Snap je? ^^
[al denk ik dat ieder voor zich beslist etc]

BUT I GET U :slightly_smiling_face: En de rest ^^

hahaha ik moest hier echt even hardop om lachen, maar je hebt wel gelijk! :slightly_smiling_face:

ik snap wel dat ze daarover zeuren, ik bedoel heel veel mensen doen dat. Maar dan nog, zij hebben allemaal een prima gewicht en een paar zijn zelfs TE licht. Ik ben net van m’n overgewicht af en dan gaan zij zitten zeiken dat ze hun buikje kwijt willen…

Wat dan nog? Ze mogen best onzeker zijn. Ja heb het recht niet om voor hen te bepalen wat ze mogen zeggen. Dan mag niemand meer over iets ‘zeuren’. Want er is altijd wel iemand die het slechter heeft.

Ik vind dat ze wel mogen zeuren, dat doen veel mensen, maar ze moeten wel beseffen waar ze het over hebben. Beseffen dat ze echt niet dik zijn of iets dergelijks. Als zij vinden dat zij te dik zijn, wat moet ik dan wel niet denken dat ze van mij vinden?

Maar om daar nou boos over te worden?
Iedereen kijkt anders naar zichzelf dan naar een ander he. Dat moet je je ook beseffen.