Boos op mezelf dat ik zo dom was

De relatie met hem heeft drie maanden geduurd. Hij is 19 en ik 17. En in die drie maanden was hij echt zo lief, als hij dan vroeger klaar was met school ging hij een halfuur bij mijn school wachten tot ik uit was om me op te kunnen halen. Hij kookte wel eens voor me, was lief voor me met z’n vrienden erbij, kwam als hij het druk had uit school langs m’n huis om elkaar toch nog te kunnen zien. Hij was natuurlijk ook wel eens chagrijnig, en had een grote bek, was brutaal. Maar daar val ik op (grote fout blijkbaar), en hij was weleens een klootzak tegen anderen maar niet tegen mij.
En nu is hij echt zo ontzettend anders. Eind november ging het uit (hij had het uitgemaakt via app), voor mij echt opeens. De dag ervoor hadden we nog even ruzie gehad, maar dat was al snel weer goed en toen vroeg hij nog doodleuk of ik nog van hem hield.
Toen ik bleef volhouden dat hij het gewoon in m’n gezicht moest komen zetten blokkeerde hij me, hij wilde me gewoon echt niet zien. Zo ging dat ruim drie maanden door, we spraken elkaar niet, keken elkaar niet aan als we uit waren. Toen ik een keer aangeschoten was had ik hem gestuurd (privé op Facebook) “Mis je me echt niet?” en eenmaal thuis kreeg ik “Ik stond naar je te kijken en ik mis je heus wel eens”. Daar is uiteindelijk niks van gekomen, ik weet niet eens meer precies hoe maar het kwam erop neer dat vrienden van hem zijn telefoon en begonnen allemaal achterlijke dingen te zeggen uit zijn naam, dat hij een ander wilde neuken en dat ik dat ook moest doen, dat ik niet goed in m’n hoofd was.

Een paar weken geleden was ik op vrijdagavond een keer uit, en hij was er ook. Uiteindelijk kwam hij eenmaal buiten naar me toe en begon met “Ik wil er nu wel over praten, ik denk dat m’n hoofd er nu wel naar staat”. Na drie maanden vertelde hij me eindelijk waarom hij het precies uit had gemaakt, omdat hij vond dat we teveel ruzie hadden, hij niet meer wist wat hij ermee moest en niet dacht dat hij het erbij kon hebben met z’n drukke school (hij zit vaak van 8 tot 5 en doet 2 uur over de reis).
Hij zei ook dat hij zich vaak afvroeg waarom het uit was gegaan, dat hij soms in bed lag, iets mistte en dan aan mij dacht. Nou, wat hoor je liever van iemand die je zonder pardon heeft gedumpt terwijl jij nog verliefd op hem was? Vervolgens zijn we even naar zijn huis gegaan, was het gewoon weer gezellig, gelachen, gezoend.
Daarna had hij er spijt van, zei dat hij me niet meteen had moeten zoenen. Ook was hij daarna nog een paar keer langs gekomen om te praten, en hij zei steeds “lk weet het gewoon niet, aan de ene kant mis ik het echt en vind ik je ook nog echt leuk, maar ik weet niet of het nog hetzelfde kan worden”. Ik zei dat als het die vrijdag zoals eerst was, ik dacht dat het nog wel zou kunnen.
Vervolgens hadden we weer contact via app, gewoon wel leuke gesprekken. Soms voelde ik me minder geweldig omdat m’n vader het contact heeft gebroken en ik de laatste tijd vaak ruzie heb met m’n moeder (die is gestopt met roken en aangezien we hier met z’n tweeën wonen ben ik de enige op wie ze haar irritatie kwijt kan). Dan riep ze dat ik m’n ex zelf weg heb gejaagd, omdat ik het moeilijkst ben voor degenen die van me houden. Dat vroeg ik aan hem, dan zei hij dat het niet zo was.

Vorige week had ik een keer gevraagd of hij anders even naar het park kwam toen ik de honden aan het uitlaten was, maar m’n bericht kwam niet aan en de volgende dag zei hij dat hij in slaap was gevallen. Dat hij zo moe is van “alles” dat hij alleen nog maar kan slapen.
Twee dagen later kwam ik iets op Facebook tegen, bleek dat hij dus die avond gewoon met een vriend van hem, diens bijna-vriendin en een soort-van-ex van mijn ex was. Ik was echt boos, want ik kan er zó slecht tegen als iemand tegen me liegt. Toen ik er wat van zei, reageerde hij ook meteen niet meer. Hij zei dat hij het niet wist, alweer, wat hij met me wilt.
Zaterdag was ik nog steeds boos, en moest ik werken (in de bar bij de garderobe). Hij was er ook, maar ik heb hem niet aangekeken, ook niet toen hij zijn jas en nog één kwam brengen of halen. Een meisje waar hij voor mij al een keer seks mee had gehad komt normaal gesproken als ik aan het werk ben even praten, knappe en hele lieve meid maar wel makkelijk te krijgen (maar even S.). Die avond had ik haar wel gezien, maar ze kwam niet naar me toe, maar daar zocht ik nog niks achter.
De ochtend erna was ik zo stom om tegen hem te zeggen dat het me speet, omdat ik eigenlijk niet zo wilde doen tegen elkaar. Ik zei dat ik gewoon normaal met hem om wil kunnen gaan, ondanks dat hij met iemand naar huis was gegaan (vanwege de twee jassen wat hij anders nooit doet). Hij werd boos, zei “nu lul je bullshit en ik ga er niet eens op in”. Ik vroeg wat er dan bullshit aan was, maar dat heb ik er niet uitgekregen.
Het ging wel heel even over ons, waarom ik dacht dat de mogelijkheid er nog was om iets te krijgen. Daar vroeg hij ook naar, maar daarna reageerde hij niet meer.

Dinsdag op school hoorde ik van een vriendin (die weer het zusje is van een goede vriend van m’n ex) die met iemand stond te praten dat hij zaterdagavond seks heeft gehad met S. Dat voelde echt als een klap in m’n gezicht.
Niet alleen omdat het überhaupt zo is, maar omdat hij me toch ergens hoop gaf voor hij dat deed en zei dat het bullshit was toen ik zei dat hij met iemand naar huis was gegaan. Blijkbaar waren zijn ouders weg en sliep S. daar, samen met een vriendin en haar vriend op dezelfde kamer. Ze waren het dus ook gewoon van plan, waarom zou ze daar anders slapen en zou ze me anders opeens mijden?
En als ik bij hem sliep of hij bij mij toen we nog iets hadden, was hij na uitgaan altijd te moe voor seks. Toen z’n beste vriendin en haar vriend een keer bij hem sliepen en ik ook, wilde hij geen seks. Niet dat ik dat wil met iemand anders ernaast, maar even voor het idee dat hij dat wel met háár doet.
Ik zie nu sinds dinsdag dat beeld gewoon voor me. Dat hun daar liggen, seks te hebben, daarna in elkaars armen in slaap vallen, wakker worden naast elkaar. Ik word er gewoon serieus misselijk van en ik heb dinsdag echt zitten janken in de les. Verschrikkelijk, ik huil normaal gesproken nooit als er anderen bij zijn.
Ik had hem geappt, weer boos. Hij snapte niet dat ik het niet snapte, en ook toen ik zei dat hij me niet voor de gek had moeten houden met z’n “ik weet het niet” reageerde hij niet meer. Hij weigerde gewoon in m’n gezicht te komen zeggen waarom hij me niet moet, en blokkeerde me vervolgens weer.

Ik ben echt woedend. Verdrietig, voel me gigantisch dom en snap er niks van. Van hem. Hij is niet zo, en nu is hij opeens een arrogante botte hork geworden? Ik geloof het niet, maar het is wel zo. En als hij per sé seks met iemand moest hebben, waarom nou weer met háár?
Ik ben onzeker, en ook best jaloers in een relatie. Ik wist dat ze seks hadden gehad, maar dat was voor mij dus vond ik het niet zo erg. Toch zat ergens die angst, en dat wist hij. Hij zei dat het met haar niet echt fijn was en dat ze hangbillen had als ze geen broek aan had, toen vermoedde ik al dat hij dat had bedacht zodat ik me er beter bij voelde maar ik vond het ergens wel lief en zei het niet. Nu weet ik het zeker.
Ook zit zij nog weleens in dezelfde vriendengroep als hij, en dus zien ze elkaar weleens. Ik word echt gillend gek als ze friends with benefits worden en dan verliefd o.i.d., moet er niet aan denken. Hij was altijd eerlijk en recht toe, recht aan, nu liegt hij, reageerde hij niet als het hem uitkwam, schijnheilig, gaf me hoop. Dat hele seks gedoe is ook niks voor hem eigenlijk. Niet dat hij heel streng over seks denkt, maar hij zei eerst “als het niet gebeurt dan gebeurt het niet”.
Voor wij iets kregen was z’n laatste ook S., vijf maanden voor mij. Nu plant hij het blijkbaar.
Maar ik voel me ook zelf zo ontzettend stom en naïef. Dat ik serieus dacht dat hij me weer terug wou, en het gekke is dat ik nog steeds het vage gevoel heb dat het weer iets kan worden. Slaat echt nergens op en m’n zelfvertrouwen is nu echt onder het nulpunt maar ja.

Pff, applaus als je dit helemaal hebt gelezen. Ik weet niet precies waarom, maar ik moest gewoon even het hele verhaal kwijt aangezien m’n vrienden denk ik ondertussen gek worden van het onderwerp “ex” :’)

Wow wat een verhaal haha.
Maar ik zou hem maar laten, ook al is het moeilijk. Ik denk dat hij je leuk vindt, maar niet leuk genoeg om echt veel moeite voor te doen en dat hij geen zin heeft in dat geruzie.
En zeker nu hij ook weer met S. heeft geslapen zou ik er klaar mee zijn, hij heeft je gewoon aan het lijntje gehouden.

probeer hem te vergeten, blokkeer en verwijder hem ook van whatsapp zodat je ook niet de neiging hebt tegen hem te praten. wat hij doet is echt achterbaks en volgens mij geniet hij er gewoon van, jou pijn doen.

als hij weer lief komt doen, trap er alsjeblieft niet in, je verdient veel beter!

Ik heb het gelezen.
Je bent beter af zonder hem. Hoe leuk hij ook wel niet is, hoe verliefd je ook nog bent.
Meid, jij kan heel goed zonder een bedrieger die niet weet wat hij wilt.
Ga lekker stappen met vriendinnen en blokkeer hem waar je kan.
Laat hem in zijn eigen wereld leven.

Als ik jou verhaal zo lees, dan denk ik dat hij nog niet helemaal toe is aan een vaste relatie. Ik interpreteer heel snel, dus als het niet klopt; sorry. Ik denk dat hij zeker wel van je heeft gehouden en dat hij je ook echt leuk heeft gevonden, maar dat hij niet toe is aan dat ‘vaste’ gedoe. Misschien heeft hij wel behoefte aan liefde, maar houd hij niet van dat vaste gevoel en dat hij daardoor liever voor S. kiest op zo’n momenten.

Maar to the point: hij heeft je een tijdje aan het lijntje gehouden en je het gevoel gegeven dat het misschien nog wel wat zou kunnen worden en dat ik niet goed van hem. Ik zou hem proberen te vergeten, hoe moeilijk dat ook is. Misschien dat het wel weer wat wordt als jullie niet meer constant bezig zijn met je studie. Maar als ik het zo lees is hij er nog niet zo aan toe (maakt het voor jou niet makkelijker maar oke). Succes, het komt vast wel goed, hoe kut je gevoel nu ook is!

Jongens hersenen werken gewoon raar! het ene moment zijn ze lief, het andere moment slaan ze ineens om. Hij is je niet waard als hij je zo aan het lijntje heeft gehouden. Zoals hierboven al gezegd werd: lekker blokkeren en over hem heen proberen te komen. Succes meid!

Deze jongen is echt niet goed voor je zelf vertrouwen, en ook niet bepaald stabiel. Je weet van 'm dus echt niet waar je op aan bent. Zo te horen vind jij hem ook leuker dan hij jou.
Het is waarschijnlijk moeilijk, maar probeer een punt achter dit hele gebeuren te zetten. Denk bij jezelf: En nu is het afgelopen. ‘Delete’ hem uit je leven. Niet perse verwijder zijn nummer, maar maak zelf de keuze geen contact meer op te nemen - of je z’n nummer hebt of niet. (Ok net als roken: je moet het echt willen anders lukt het niet). Gun jezelf wat tijd om hiervan bij te komen. Je vertrouwen is waarschijnlijk beschadigd, kan mij voorstellen dat je even niks meer van jongens wilt weten. Maar sluit je niet af, want je klinkt echt als een ontzettend tof mens en je verdiend sowieso 10 keer beter. Dit zeg ik niet om je beter te laten voelen (nouja, ook) maar omdat het gewoon zo is.
Sterkte, kan mij voorstellen dat je er wel even doorheen zit. Accepteer het feit dat je misschien dom bent geweest, maar probeer er van te leren.

Precies dit!

Ik merk echt dat je nog in de fase zit dat je koste wat kost je ex terug wilt terwijl hij helemaal niet meer is op wie je ooit verliefd werd.
Hij doet je pijn en jij laat dat gebeuren. Ik snap je gedachtegang wel want zo gaat dat bij veel mensen met verdriet. Het is een soort rouwproces en dat verwerk je het snelst door geen enkele vorm van contact meer met hem te hebben. Vraag hem om aub weg te blijven van je werk en geen contact meer te zoeken met je.
Zeg hem dat je hem overal gaat negeren en gaat blokkeren omdat je verder moet. Je KUNT niet bij hem blijven hangen want hij houdt je tegen. Zowel qua geluk als het feit dat hij jouw hele leven in zijn handen heeft nu bij wijze van. Hij kan kiezen hoe jij je voelt. en geloof mij, het voelt voor hem het allerfijnst als jij verdriet hebt. Hij wil jou laten zien wat je hebt laten lopen ‘had je maar beter voor hem moeten zijn’ zo gaat het meestal helaas.
Je moet ermee kappen en alle contact verbreken. als jij ooit nog seks met hem zult hebben dan is het puur voor de seks vanuit hem. als hij nog verliefd op je was zou hij je dit niet aandoen. Geloof me, ik spreek uit ervaring.

Het klinkt bijna of je een beetje ‘verslaafd’ aan hem bent.
Probeer hem te vergeten, of in ieder geval te mijden… Hij doet je alleen maar meer en meer pijn op deze manier.

Ik vind het bijna beledigend als het woord ‘verslaafd’ oid wordt geruikt. Ik ben gewoon zo iemand die zegt wat ik vind dat gezegd moet worden, of de andere het nou wilt horen of niet. Ja ik wilde hem terug, toen niet meer, en toen was hij degene die weer contact zocht.
Van de week had ie me dus weer gekwetst, werd ik boos en vond ik dat hij best mocht weten dat hij zich als een klootzak gedraagt en hij dan ook wel dapper genoeg kan zijn om in m’n gezicht te zeggen waarom hij me dan niet meer wou opeens. Als het 3 maanden geleden netter was gegaan had ik er al veel sneller vrede mee gehad.