Boos op beugel/ortho

Ik ben mijn beugel echt zat! Ik heb m nu al 2 jaar, terwijl mijn ortho had gezegd dat hij er na 1 jaar uit mocht. Bij al mijn vriendinnen mogen hun beugels er bijna uit, maar mijn ortho zegt dat het bij mij nog een half jaar tot een jaar kan duren… En toen ik mijn beugel kreeg stonden mijn tanden al bijna helemaal recht.

Elke keer als ik op controle kom lopen ze wel over iets te zeiken.
Dan draag ik mijn stiekjes niet goed (terwijl ik ze echt minimaal 20 uur per dag draag), dan is mijn draad verbogen, en volgens hun komt dat omdat ik te veel toffees eet (die ik niet eens lust).
Een hoop gezeik dus…

Ik wil mijn beugel er eerder uit laten halen. Mijn moeder vond het eerst een goed idee, maar nu ineens niet meer. Ze zegt “die paar maandjes kunnen er nog wel bij, nog even volhouden”.
Maar zij hoeft niet met dat stomme ding rond te lopen.

Het klinkt misschien raar ofzo, maar soms word ik gewoon zo boos dat ik in een huilbui uitbarst… Help me!

Het gaat trouwens om een slotjes beugel.

Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Wat moet ik doen?

Tja, die mensen hebben er enkel baat bij om je langer met die beugel rond te laten lopen :wink: (60 euro per consult $$)

Ach, ik loop nu al 4 jaar met dat ding, terwijl ik ook met 1-2 jaar klaar moest zijn. Zo erg is het echt niet en volgens mij ben je nog best jong en maakt het inderdaad niks uit.

Dat is best lang…

Ik was er zelf na 15 maanden vanaf, terwijl hij 2 jaar had voorspeld (de omgekeerde situatie).

Lang leve de verzekeraar die alles vergoed. En het is ook deels mijn eigen schuld.

Het is nog maar een jaartje ofzo. Dat overleef je heus wel.

Ik zou toch aan de ortho vragen wat je eindtijd wordt dan.
Een jaar roepen en twee jaar vullen, werkt natuurlijk niet.
Je kan altijd eisen dat ie eruit wordt gehaald.

Mijn ortho ging met pensioen, dat was de reden dat hij het wat sneller deed. Anders denk ik ook dat hij wat meer de tijd genomen zou hebben.

Ik vraag elke controle al wanneer hij er eindelijk uit mag, en elke keer zeggen ze een half jaar, al een jaar lang. Volgens de ortho staan de wortels en shit al goed, er zit alleen nog een miniscuul spleetje tussen 2 tanden, die ongeveer 1 millimeter breed is…

Het is gewoon irritant dat bij iedereen die 1 jaar een beugel heeft gehad tie er nu al uit mag en bij mij nog niet…

Later zul je die paar maandjes extra wachten, nog lang dankbaar zijn.

Wat boeit het dat je vriendinnen m al uithebben en jij niet. Hoor je er dan niet meer bij? Geduld hebben. Hierna heb je mooie tanden!

Mijn beugel had ik denk ik wel 2,5 jaar. Je kunt hooguit de medewerkers confronteren met hun gedrag. Ze zeggen namelijk al een jaar lang dat hij er over een half jaar uit mag.

Wat heb je liever: je hele leven behalve een paar maandjes supermooie tanden en een goede beet enzo of gewoon wel mooie tanden voor de rest van je leven?

Wees blij dat je een beugel hebt, ik mag geen beugel van de tandarts want dat vindt hij niet nodig, terwijl ik er graag een gehad zou hebben.

dit heb ik ook gehad misschien moet je een keer geen elasstiekjes dragen heb ik ook gedaan en niet veel later mogt hij eruit
xx

argh klote is dat zeg, ik heb er gelukkig geen last van gehad. Maar een vriendin van mij wel, die had hem uiteindelijk 5 jaar! Ik had hem maar een jaartje gelukkig… terwijl alles bij mij schotse scheef stond, en ik had een dikke overbijt…

lk zou hem er gewoon uit laten halen… hebben ze maar pech

ja dat zei ze ook bij mij alleen toen ik ze niet droeg ging het snellen :hammer:

Ik snap je helemaal, maar dat is nog niks.
Ik zou zelf 1 tot 2 jaar een beugel moeten dragen.
7 jaar later heb ik hem nog en ben al 4x naar de kaakchirurg geweest.
Nu ga ik voor een jubileum van 10 jaar.
Wie weet krijg ik misschien wel een goude tand…

Ik heb ook 1,5/2 jaar een beugel gehad, maar mijn tanden zijn weer een kindergebitje omdat het draadje wat erachter hing los zat. Ik weet dat orthodontisten zo lang mogelijk rekken om geld te verdienen, maar probeer het nog even vol te houden.

Laat hem voor de zekerheid langer zitten, ik had een slotjes beugel en ze zeiden dat hij 2 tot 2,5 jaar moest blijven zitten, en na 1,5 jaar mocht hij eruit, gevolg, een deel staat alweer net zo scheef als voorheen… :frowning_face:
Dus gewoon volhouden voor het mooiste resultaat!