Boos/geirriteerd door een 'vriendin' hoe moet ik dat zeggen?

Halllo,

Zoals je in de titel al kan lezen ben ik geirriteerd en boos op een vriendin van mij.
Nou vriendin kan ik haar niet echt noemen. Ik irriteer me de laatste tijd vreselijk aan alle dingen die ze doet en wat ze zegt, ik heb eens tegen haar gezegd dat we wat minder met elkaar om moeten gaan en ze was het ermee eens maar nu wil ze opeens alles samen doen. Ik heb geen idee hoe ik tegen haar kan zeggen wat ik vind, want we waren nogal goede vriendinnen maar nu snap ik dus totaal niet hoe ik ooit bevriend met haar kon worden. Heeft iemand een idee hoe ik dit zo normaal mogelijk tegen haar kan zeggen? Dat het haar niet zo overdonderd en ze boos wordt of wat. Nah boos worden vind ik dan niet erg maar ik zou het zelf heel raar vinden als iemand opeens zegt dat die geen vriendin wil zijn.
Alvast bedankt :wink:

Misschien gewoon zeggen dat je geen tijd hebt?

Wat voor dingen doet ze dan precies? Ik zou langzaam afstand nemen, als ze vraagt of je wilt afspreken gewoon zeggen dat je geen tijd hebt, niet meer je telefoon opnemen of terug smsen.

Heb ik al heel vaak gedaan, smoesjes bedenken maar dan blijft ze maar doorvragen.

Gewoon de dingen die ze zegt zo bot en ze is wel echt bitchie.

Zeg dan gewoon dat je ouders het niet goed vinden als je afspreekt door je toetsen/cijfers ofzo.

Ik zou haar eerlijk zeggen dat je haar bitchy vindt de laatste tijd. Misschien is er wel iets?

Ik zeg het wel gewoon tegen haar bedankt :slightly_smiling_face: