boos doen, of juist lief?

ik mag niet naar een disco waar ik echt suuuuper graag heen wil, en het is 1x per maand, en normaal mag ik elke keer, maar nu mg ik niet van mn ma omdat ik volgens haar geen goed gedrag toon,
nou ik heb speciaal voor mijn ouders focking goede cijfers gehaald, en mijn moeder is gewoon snel chaga, dus dan reageerd ze dat op mij af.

nu is dus mijn vraag, zou ik nu expres heel boos en chaga doen (dat doe ik dus nu)
of zou ik juist heel lief doen? maar ik mag sowieso niet dus…

?
what to do?

ik zou vet boos zijn, maar er is nu toch niks meer aan te doen, dan kan je beter je beste kant laten zien! dan ziet ze dat je je volwassen gedraagt ipv schreeuwen als een klein kind?
suc6!

als je er niet heen mag omdat je geen goed gedrag vertoont,
zou ik nu laten zien dat je wel goed gedrag kan vertonen.
lief doen dus.

Boos worden! Als er toch niks meer aan te doen is, en je hebt zo goed je best gedaan om goede cijfers te halen. (btw, ik ken jouw thuissituatie nu niet, maar het kan best zijn dat je het erzelf naar gemaakt hebt hé?)

ik zou niet gaan slijmen maar ook niet boos doen. Als je extra aardig doet komt het ook snel overdreven over. En net als wat hierboven staat is heel chagarijnig doen en boos een beetje kinderachtig, zo mag je al helemaal niet. Dus ik zou gewoon doen, je excuses aanbieden voor het gedrag wat je nu/net deed en misschien komt het dan wel weer goed en mag je wel?

dankje voor de tips,
ik denk dat mn ma nu wel gemerkt heeft dat ik het er dus echt niet mee eens ben :stuck_out_tongue: ik ga denk ik morgen ofzo mn excusses aanbieden, en zeggen waarom ik boos was, maar ik denk dat ze het niet sportief opvat zegmaar, en ik denk dat ik hem ook weer flip want mn moeder kan zo lullig zijn !
hebben jullie tips hoe ik het goed kan maken ?

jamaar ik accepteer het dus niet, omdat het nergens op slaat dat ze alleen maar de slecht dingen onthoud en niet de goede dingen zoals mn hooge cijfers, omdat ik zogoed geleerd heb ,
sorry maar dat accepteer ik dus echt niet,

Wanneer is die disco? of is het al geweest?
maar gedraag je nu gewoon volwassen, en ga niet schelden en boos doen.

23april,
ja ik ga ook niet meer boos doen.
hoe begin ik erover met mn moeder?
moet ik dan zeggen , ; mam ik wil met je praten?

Ja, en dan zeg je dat je speciaal hiervoor hoge cijfers hebt gehaald, dat je wil laten zien dat je gedrag wel goed is. Zodat je dus naar de disco mag.
En dat je het dus niet eerlijk vindt dat je nu niet mag, terwijl je wel goed gedrag vertoont…
En dan luisteren naar wat zij te zeggen heeft, en dan proberen er samen uit te komen. :slightly_smiling_face:

bij mij helpt boos doen altijd, maar ik ga dan ook allemaal goeie argumenten verzinnen van te voren zodat ik de ruzie win :grinning:

oooh 23 april pas?
dat duurt nog vet lang…

Ja, zeg gewoon wat je ervan vind.
En ik denk trouwens dat je uiteindelijk wel heen mag.
Als je nu gewoon lief gaat doen, zeg gewoon van ; ik heb de hele tijd dik zitten te studeren om goede cijfers te halen, voor die disco, en nu mag ik niet meer heen. Ofzoiets. Ik denk dat je nog wel mag, uit eindelijk.

Ik zou gewoon proberen goed gedrag te vertonen, en als alles een beetje rustig is een gesprek met je moeder beginnen. Vraag om uitleg wat je hebt gedaan, maar heel belangrijk is: blijf rustig en ontplof niet. Maak er een volwassen gesprek van en leg je argumenten goed uit en luister ook naar je moeder. Dat helpt bij mij vaak. Zelf vind ik het ook nog wel moeilijk om niet te ontploffen dus succes :wink:

ligt eraan wat je ouders bedoelen onder slecht gedrag. Als je brutaal bent en je niet respectvol gedraagd, dan snap ik dat jij leuke dingen niet doen mag.

Ik weet niet of jij weet wat voor’n slecht gedrag jij toont, maar anders moet je dat vragen, dan weet je wat je veranderen moet. En niet super boos of super lief vragen wat je niet goed doen, maar gewoon op een normale manier.

Ik zou graag weten hoe het afgelopen is :wink:
greetz