Books & Kisses: Gezocht recensenten!!

Hallo allemaal,

Ik ben Lisanne. Jullie zouden mij wellicht kunnen kennen van www.beautyblossom.nl, tevens was ik ook recensente van Adorablebooks.nl maar daar ben ik gestopt omdat dat totaal niet liep. We waren met zijn zevenen en er zijn er al 4 gestopt. Zegt genoeg denk ik zo.

Hoe dan ook vind ik het wel een beetje jammer want het schrijven van recensies en dergelijke sprak mij wel heel erg aan. Op mijn eigen blog hoef ik het niet te doen want dat wordt amper gelezen. Daarom wil ik dus een nieuwe boekenblog op zetten. Dit kan een succes worden, waarom? Simpel. Beautyblogs, modeblogs daar heb je er talloze van, daar is het dus moeilijk om van de grond te komen. Boekenblogs… die zijn er niet zo veel. In Nederland dan in ieder geval. Het is dus makkelijker om van de grond te komen en tuurlijk heeft het als nog tijd nodig maar met wat inzet moet je al een heel stuk komen.

Een boekenblog kan ik niet in mijn eentje runnen, zeker niet omdat ik ook al beautyblossom run. Daarom ben ik nu op zoek naar 6 dames die mee willen werken aan de boekenblog. Dat betekent dat we met zijn zevenen zijn en iedereen dan verantwoordelijk wordt voor een dag in de week.

Waar moet je aan denken bij een boekenblog?
»Het schrijven van recensies
»De mensen op de hoogte houden van nieuwe boeken die komen en dergelijke
»En verder alles wat met boeken te maken heeft.

Het is dus de bedoeling dat het een diverse blog wordt met veel ruimte voor nieuwe ideeën en creativiteit. Met de ene keer een recensie over een fantasy boek en de andere keer een roman of een spannende thriller of juist iets heel anders bijvoorbeeld wat er voor boeken aan zitten te komen of je doet iets met verfilmingen. Je kan het zo gek niet bedenken.

Ik kwam overigens spontaan op de naam Books & Kisses, afgeleid van Hugs & Kisses. Ik vond het wel een leuke naam.

Lees jij graag en denk jij dat je een dag in de week kan vullen met een artikel over boeken? Mail dan naar info@beautyblossom.nl of laat hier onder een reactie achter.

Liefs,
Lisanne

UP!

By the way, mocht je zoiets hebben van een keer in de week ga ik misschien een keer niet redden i.v.m. school, op vakantie gaan of andere zaken. Dan is dat geen probleem. Dan kun je dat gewoon aangeven en dan kunnen we daar met de rest een oplossing voor proberen te vinden.

Overigens, als we het goed doen en contact proberen te zoeken met uitgevers en dergelijke dan kunnen we ook op perslijsten worden gezet en bijvoorbeeld boeken ontvangen ter recensie. Dat is natuurlijk ook niet verkeerd.

Oh het lijkt me behoorlijk leuk :grinning:
De vakantie komt er nu toch aan dus het wordt met school minder druk. Ik zou het wel willen doen :slightly_smiling_face:

Wat een super idee! Lijkt me heel leuk om te doen, ik stuur even een mailtje. :grinning:

Oh ja dat doe ik ook wel even :slightly_smiling_face:

Lijkt me leuk! En lees ook veel. Maar schrijf al reviews op goodreads. Daarnaast lees ik ook alleen engelse boeken (YA,fantasy,contemporary,horror,literature eigenlijk vanalles). Is dat een probleem? Ik lees alleen nederlandse boeken uit de kringloopwinkel, en dat zijn vaak literatuurboeken.

Nou misschien is dat eigenlijk wel leuk, dat jij dan de categorie Engelse boeken gaat doen ofzo iets. Vind je dat wat?

Ik heb jullie mailtjes by the way gehad… ik wacht nog eventjes wat meer reacties af als dat niet erg is :slight_smile:

Ja lijkt me leuk! :slightly_smiling_face: Ik heb je ook een mailtje gestuurd en zag je reactie erna pas. Als je je keuze hebt gemaakt horen we het wel!

aah ik heb je al eens aangemaild op adorablebooks. Ik zal je nog een mailtje sturen :grinning:

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn… Nog meer mensen die geïnteresseerd zijn??

heb je al veel reacties? Wel zonden dat je weg bent bij adorablebooks

Ja op zich wel, meer als dat ik verwacht had eigenlijk. Ik vind het eigenlijk niet heel jammer. Er was te veel gedoe, drama en gebitch.

Maar ik vind het wel heel leuk om nu weer met iets nieuws bezig te zijn :wink:

Leuk idee! Ik lees ook voornamelijk Engels.
De naam is origineel, maar moet wel passen bij het publiek wat je wilt trekken.
Nu doelt de naam - in mijn visie dan - vooral op meisjes. Is dat wat je wilt of wil je het breder trekken? Dan zou ik misschien nog even brainstormen over een andere naam.
Anyway, tof initiatief en ik ga nog even nadenken of ik me aanmeld (i.v.m. tijd).

Ik snap wat je bedoeld maar het is wel de bedoeling dat de blog op vrouwen wordt gericht ja :slight_smile:

UP! :wink:

leuke website/blog!
en een heel leuk idee! ik zou opzich wel mee willen doen. ik lees zelf voornamelijk fantasie boeken. ik weet alleen niet of het ook echt iets voor mij is xD.
dus mocht je geen geschikte mensen vinden. dan wil ik best helpen.
ben trouwens 22 jaar als dat nog van belang is ofzo.

Ga(an) je/jullie alle genres dan reviewen? :slightly_smiling_face: Ik keek net op AdorableBooks, maar daar doen ze alleen Fantasy, chicklits en teen chicklits geloof ik.

Heb je een mailtje gestuurd! Super idee! xx