Boogschieten in het openbaar?

Hoi,

ik ben van mijn vereniging afgegaan en schiet nu in mijn tuin. Het probleem is dat mijn tuin niet zo heel erg groot is, en ik als boogschutter bij een lekker weertje wel wat vrijer wil schieten. Ik heb zelf een 75x75cm doel. Mijn pijlen hebben geen snijvlak en zijn 5,5mm. Als ik nou eens in het bos of een weiland, waar vrijwel niemand loopt, ga schieten, is de kans dan groot dat ik aangehouden word? Ik ga natuurlijk niet met kant en klare boog op straat lopen. Ik doe hem altijd in mijn boogtas en mijn pijlen in de pijlentas. Ik wil erg graag gaan schieten in een bos waar ik zeker weet dat ik niets raak, en kom op, er gaat niet iemand zomaar voor je doel staan als je van max 15m afstand schiet.

Bedankt

Hoe oud ben je?

ik zou toch oppassen
kinderen en dieren kunnen ineens vanuit het niets opduiken.

13jr oud

inderdaad…maar of het nou mag of niet

Niet doen. Ik heb zelf ook aan boogschieten gedaan, en ik doe het nu ook niet meer sinds ik van de vereniging af ben, omdat mijn tuin ook zo klein is dat dat geen uitdaging biedt. Maar in het openbaar schieten is en gevaarlijk, en dom. In het bos vind ik gevaarlijk, want in het bos kunnen mensen uit het niets opduiken, zelfs van het pad af, je weet maar nooit. Een weiland is overzichtelijker en dus al minder gevaarlijk, maar een weiland is haast altijd particulier grondgebied. Wat je zou kunnen doen is boerderijen afgaan en vragen of je gebruik mag maken van hun weiland bijvoorbeeld - wie weet krijg je nog toestemming ook - maar om dat zomaar te doen vind ik ongepast.

moet je daar niet een vergunning of iets voor aanvragen?
Het lijkt misschien niks maar ik zou het toch even nazoeken.

Kan je geen larp boog/pijlen uitproberen?

Nee dan mag het niet. Je moet sowieso 18 jaar zijn en op de openbare weg (bos is dat ook en weiland ook) mag het ook niet.

Lijkt me niet heel verstandig nee. Lijkt me ook vrij gek als dat überhaupt mag zonder vergunning.

Volgens mij is het niet illegaal, maar dat betekent niet dat het een verstandig idee is. Ik zou inderdaad misschien een weiland proberen, maar geen bos of iets waar niemand kan zien wat je aan het doen bent en in de weg kan lopen