Boobquake: vrouwen veroorzaken aardbevingen

Zijn jullie vrouwonderdrukking, misogynie en bovennatuurlijke onzin ook zat?
__

In the name of science, I offer my boobs

This little bit of supernatural thinking has been floating around the blogosphere today:
“Many women who do not dress modestly … lead young men astray, corrupt their chastity and spread adultery in society, which (consequently) increases earthquakes,” Hojatoleslam Kazem Sedighi was quoted as saying by Iranian media. Sedighi is Tehran’s acting Friday prayer leader.
I have a modest proposal.

Sedighi claims that not dressing modestly causes earthquakes. If so, we should be able to test this claim scientifically. You all remember the homeopathy overdose?

Time for a Boobquake.

On Monday, April 26th, I will wear the most cleavage-showing shirt I own. Yes, the one usually reserved for a night on the town. I encourage other female skeptics to join me and embrace the supposed supernatural power of their breasts. Or short shorts, if that’s your preferred form of immodesty. With the power of our scandalous bodies combined, we should surely produce an earthquake. If not, I’m sure Sedighi can come up with a rational explanation for why the ground didn’t rumble. And if we really get through to him, maybe it’ll be one involving plate tectonics.

So, who’s with me? I may be a D cup, but that will probably only produce a slight tremor on its own. If you’ll be joining me on twitter, use the tag #boobquake! Or join the facebook event!

(http://www.blaghag.com/20…nce-i-offer-my-boobs.html)
__

In het kort: volgens een religieus Iraans leider zijn alle aardbevingen de schuld van vrouwen die zich niet beschaafd kleden.
Als protest-actie op deze vrouwenhatende opmerking gaan wereldwijd vrouwen zich DEZE MAANDAG zo onbeschaafd mogelijk kleden. En dan maar kijken of er een aardbeving komt.
Kijken of Iran met een betere verklaring kan komen voor aardbevingen. Hmm, wat dachten ze van tectonische platen?

Ik doe mee met Boobquake. Jullie?

hmm nee niks voor mij

Ik totaal niet.

Hhaha, wat mensen allemaal wel niet verzinnen xD

Doe zelf niet mee, zou een beetje vreemd aan worden gekeken op school xD

Die vind ik eigenlijk wel goed:p
Alleen moet ik maandag wel naar school, dus dat gaat m voor mij niet worden…

x] x] x]
Ik heb niks om te quaken x]
Maar wel vette actie.
Ben benieuwd hoeveel mensen dit gaan doen. Op mijn school sowieso niemand.

Hoe achterlijk kun je denken.

Awww, niemand zin om een aardbeving te veroorzaken?

Ik ben altijd wel in voor een ludieke actie :slightly_smiling_face: ben ook van plan om dit jaar eindelijk een keertje écht Towel Day mee te doen.

M’n vriendin wil wel mee doen & ik denk dat ik het dan ook doe ^^

waarom zou ik meedoen? Om de vieze mannen een plezier te doen?

Mwaha ik heb nou niet bepaald veel borst. :’)
En ik zal denk ik wel raar aangekeken worden.
Ik zal het er is over hebben met vriendinnen :’)

The point, you just missed it.

Het punt hiervan is dat vrouwen zelf beslissen hoe ze zich kleden, en het zich niet voor laten schrijven door een vrouwenhatende leider. En dat vrouwelijke seksualiteit niet iets is wat in een doosje gestopt hoeft te worden: vrouwen hebben controle over hun eigen lichaam, en zeggen dat god zoiets zou straffen is belachelijk.

ETA:
en het zijn vrouwen die deze actie opgestart hebben, dus meteen ‘vieze mannetjes’ zeggen is wel heel kortzichtig.

Oke, mn vriendin en ik doen zeker weten mee.
En we zetten dit op ons shirt; In the name of science, I offer my boobs.

Ja dat snap ik allemaal wel en dat is ook allemaal heel fijn enzo, maar ik bedoelde meer: voor wie doe ik het? Wie ziet dat nou? Met andere woorden: ik maak geen verschil want ik word niet gezien.

Haha x]
Ik doe niet mee, maar succes voor degene die het wel doen!

Moet je ervoor zorgen dat je gezien wordt.
Spread the word.

Aha, ik dacht dat het puur ging om het bewijzen dat vrouwen geen aardbevingen veroorzaken.
Maar je hebt gelijk, god (als er al een god bestaat) straft geen vrouwen als ze zich ‘uitdagend’ kleden.
En het wordt echt tijd dat al die extremisten dat gaan inzien.

Ik ben morgen tot vijf uur op school, dus ‘niemand van belang’ gaat dat zien.
Oh het gaat om de maandag XD. Maakt niet uit, dan heb ik ook zo’n lange dag :sunglasses:

Ik wil best mee doen, maar niemand die het ziet :'3 (als in: ik heb maandag niks te doen, dus dan zit ik maar wat op mn kamer)

En dat is wat ik bedoel:
Het is een ‘wetenschappelijke’ methode om aan te tonen dat god geen vrouwen die zich uitdagend kleden straft. Als wij allemaal sexy shirtjes aantrekken maandag en er is een aardbeving in ieder land van de wereld waar dat gebeurt: dan klopt zijn uitspraak. Gebeurt dit niet, dan is zijn stelling als onwaarheid bewezen.