Bont?

Hee,
Ik draag zelf bont en vind t eerlijk gezegd ook niet zielig ofzo.
Maar ik vroeg me af wat jullie ervan vonden? Hebben jullie zelf ook iets van bont? Bontjasje, bontkraag…
Zoja, van welk merk & welk dier, en watvoor kledingstuk/ding?

Ik heb zelf aantal bontjasjes, giletjes, vesten en verschillende bontkragen.
Meestal is het vos of konijn en bijna al mn winterjassen zijn zegmaar gevuld met eendenveren ofzo, oke dats wel zielig haha. maar goed, wat vinden jullie ervan?

xoxo

Ik vind het walgelijk

Ik vind het niet mooi en ik vind het zielig, maar dat is mijn mening.

Tja, ik ga niet achter je aan rennen met een bord TEGEN BONT ofzo.
Maar ik zou zelf niet iets kopen van echt bond, daar ben ik niet zo’n voorstander van. Ik vind trouwens wel dat je echt te veel kleren met bond hebt! Het is namelijk echt zielig!

waarom vind je het niet zielig, wil gewoon graag je mening horen omdat ik het zelf niet echt kan plaatsen. (:

Ik vind het wel mooi, alleen niet teveel. En ik zal het zelf NOOIT dragen, en het verschil tussen nep- en echtbont zie ik toch niet.

Nepbont is oké, maar echt? Nee…
Ik vind dat als een dier gedood wordt, dat er dan ook alles van gebruikt moet worden anders is het onnodig gestorven.
Een vos bijv. wordt niet gedood om zijn vlees, dus verspil je een leven om zijn vachtje, daarom ben ik tegen bont.

Nee, ik hou niet van echt bont, en zou het dan ook nooit dragen.

Nee, niet weer zo’n topic. Er zijn hier echt al zat topics over, dit wordt sowieso weer een hevige discussie waarin mensen elkaars mening niet respecteren. Ik draag bont. Ik heb twee jassen met een bontkraag waar ook eendenveren in zitten. Ik snap dat er mensen zijn die het zielig vinden, maar ik vind dat mensen die wel UGG’s dragen maar tegen bont zijn een zwakke mening hebben.

Vroeger toen ik een klein meisje was had ik een bontjas maar ik vind ze vreselijk eerlijk gezegd :’) Vind het ook best zielig

ik vroeg het me eigenlijk gewoon af, ik zit er namelijk met een vriendinnetje over te praten en toen dachten we kom laten we het eens op girlscene plaatsen, maar anyway

ik (wij) vinden het dus niet zielig omdat eigenlijk vind ik t gewoon hetzelfde als dat je bijwijze van biefstuk eet, en oke klinkt heel lullig en me niet allemaal gaan aanvallen ofzo haha, maar er zijn toch echt 100’den konijnen, en ik koop ook alleen bont v winkels enzo (moscow, moncler etc) waar de dieren ‘goed’ zijn uhm vermoord laat ik t zo zeggen.

En daarnaast vind ik wel dat je beter echt bont kunt dragen of helemaal niet, want nepbont ziet er zo… nep uit. - maar dat vind ik :slightly_smiling_face:

@lacrima : zoveel heb ik ook niet, en daarnaast is t eigenlijk hetzelfde als je bijv. een kussen hebt gevuld met eendenveren, niet dat ik dat heb want dat slaapt kut, of leer bij je schoenen? uggs? etc.
maar daarom vind ik het dus neit zielig, hihi even uitleggen :slightly_smiling_face:

meee eens, maar ik vroeg t me gewoon af. oja, daar zit ik eigenlijk net ook over na te denken maar al die topics waren al gesloten duss

Vermoord is vermoord.
Alhoewel sommige dieren wel een beter leven hebben gehad.
Maar nog steeds vind ik het zielig en lelijk.

Ik draag geen bont of leer; vind het echt walgelijk.

ja. echt bont (vind ik) is veel mooier, veel zachter, nep bont is vaak aan elkaar geplakt en heel kleverig en wordt echt heel lelijk als het nat is, terwijl bijv vossenbont weer normaal opgedroogd enzo , en ook als je blaast kun je het zien enzo, ik zie meestal heel snel of het echt/nep is :slightly_smiling_face:

nepbont vind ik zelf redelijk, maar soms is het gewoon ordi en lelijk… echt bont ga is denk ik het laatste wat ik draag aan kleding. ik vind het heel zielig en het is het gewoon niet waard…

Ik vind bont eigenlijk niet kunnen, want het is gewoon zielig voor die beestjes.

Ik vind leer een heel ander verhaal dan bont…
Koeien worden voor de voedselproductie toch wel geslacht, dan is leer een restproduct… Vossen worden puur om het bont gefokt en vermoord…

Walgelijk.