Bont

nou
omdat er zoveel discussies zijn ontstaan over bont in de topics van de nickelson jassen en mensen er daar last van begonnen te krijgen is dit nu een “officieel” bont discussiër topic

nu wou ik graag weten:
*waarom ben je voor/tegen bont?
*vind je het wel mooi? (kan ook nepbont zijn, als het er maar op lijkt)
*wat is jouw eerste indruk als je iemand met bont ziet lopen waarvan je weet dat het echt is? (nickelson jas bv)

Ik ben tegen echt bont, omdat ik het onnodig vind dat dieren daarvoor worden dood gemaakt om alleen maar te laten zien dat je een beetje geld hebt.
ik vind het wel mooi, maar als iemand zegt dat het echt bont is vind ik het gelijk lelijk :stuck_out_tongue:
als ik iemand met echt bont zie lopen denk ik wat een aso ofzo, haha

ik vind het dierenmishandeling, echt zielig vooral die filmpjes van die jonge welpjes waar de huid van word afgescheurd.
meningen verschillen maar ik vind bont niet mooi, kan je net zogoed een andere jas halen die niet 300euro is alleen om de kraag

*Omdat ik het belachelijk vind dat die arme beestjes afgeslacht worden voor een jas of een bontje kraag (huh ik heb zo’n gevoel dat dit fout is lol) wat ik niet eens nodig heb.
*Soms wel.
*“Wow dat was vast erg duur.”

Indd, dat is zooo zielig… Kan er echt wel om janken als ik die beestjes zo zie.

Ik vind het triest dat mensen willen laten zien dat ze geld hebben door bont te dragen.

weer een bont-topic?

ja

o ok

ik vind het wel superzielig en draag het zelf niet maar ik ga er ook niet iets tegen doen. ik vind het wel mooi eruit zien maar als je eraan denkt van die welpjes waar itsraining het over heeft…
meestal zijn het van die dikke bontkragen dus dan denk ik wel echt van wtf.
maar meestal merk ik kleine randjes nieteens op.

Ik ben tegen bont.
Nepbont vind ik wel leuk, draag ik zelf ook.
En mensen met echt bont vind ik ordinar.

oh bij mij maakt het niet uit ik vind het er, echt of nep, goedkoop uitzien.

Ik ben tegen bont omdat het vreselijke en vooral ONNODIGE dierenmishandeling is.
Ik heb wel kleding met NEP bont, en als ik iemand zie met echt bont dan denk ik ‘teringlijer’

Ten eerste vind ik het een beetje raar dat er ineens zoveel discussies over bont zijn. Bont keert wellicht wel terug op het straatbeeld, maar door al die discussies veranderd er echt niks aan. Bovendien is het al jaren zo, daarom snap ik niet waarom het juist NU zo’n punt van discussie is. En dit topic loopt straks toch niet meer normaal omdat er altijd meisjes op Girlscene zijn die hun mening niet normaal kunnen formuleren, zeker bij een onderwerp als dit, dus die zullen straks wel weer woorden als ‘vuilniszakjassen’, ‘breezahsletjes’ etc. gaan gebruiken. Let maar op.

• Waarom ben je voor/tegen bont? Ik ben niet voor bont. Maar ook niet tegen. Ik vind dat het mensen hun eigen keuze is. En ik snap mensen die tegen bont zijn, maar alleen als ze ook geen vlees eten, geen leren spullen/schoenen etc. bezitten, geen UGG’s of andere vergelijkbare schoenen dragen. Voor die mensen heb ik veel respect. Voor mensen die schijnheilig zeggen dat ze geen bont dragen maar vervolgens wel al die andere eerdergenoemde dingen hebben/eten totaal niet.

• Vind je het wel mooi? Ja, ik vind het heel mooi en bezit het ook.

• Wat is jouw eerste indruk als je iemand met bont ziet lopen waarvan je weet dat het echt is? Ligt er aan wat voor jas het is. Bij Nickelson jassen denk ik meestal: ‘Die vind ik niet zo mooi.’ Bij Moncler, Glamorous of Moscow denk ik meestal: ‘Mooie jas, zoiets heb ik ook.’

Alweer een bont topic? Zijn er genoeg.

En lekker boeiend, wat heeft het voor nut al die discussies? Net of mensen opeens geen bont meer gaan kopen/dragen. Als iemand het mooi vind laat ze lekker, en als jullie het niet mooi vinden dan dragen jullie hem toch niet?

Wat een gezeur om niks .__.

& Nee ik heb zelf ook geen bontjas. Ik vind het zelf ook niet mooi, maar om nu te gaan discussiëren over hoe gevoelloos je wel niet bent als je bont draagt? Nee :’).

Ik ben er tegen.

Waarom ben je voor/tegen bont?
Ik vind het vreselijke, onnodige dierenmishandeling
Vind je het wel mooi? (kan ook nepbont zijn, als het er maar op lijkt)
Nee, ik vind het lelijk, het staat goedkoop, ookal is bont duur.
Wat is jouw eerste indruk als je iemand met bont ziet lopen waarvan je weet dat het echt is? (nickelson jas bv)
BAH, ik vind het echt ordinair, vuilniszakken met dode beestjes eraan.

^Ja, met die schoenen en shit vind ik ook. Maar vlees eten is gewoon een levensbehoefte, ik weet niet zo goed hoe je dat noemt? Je hebt dan wel vleesvervangers, maar toch. Ik vind vlees eten en bont dragen iets heel anders omdat je wel vlees móet eten, terwijl je niet per se bont móet dragen om te overleven.

Oh ik reageerde @livethegoodlife.

Jij vindt het dus niet zo erg als een volwassen dier wordt doodgemaakt voor bont?

daarom heb ik dit topic juist aangemaakt
zodat er in andere topics minder discussies over bont plaatsvinden
geen idee of het ook gaat werken maar proberen kan geen kwaad vind ik