Bont.

ik zag laatst op tmf bij kijk dit nou haaddden ze het over bont.
aan de ene kant vind ik het wel heel erg hoe die dieren gedood worden alleen voor de moooiegheid. maar aan de andere kant het gebeurt al zo lang, en nu gaat iedereen er ineens tegen zijn! kweetniet wat iker van vind, want ze dooden dieren ook voor eten en voor schoenen. leer weetjwel.? ik vind een klein beetje bont aan je jas wel mooi, maar aan de andere kant vindik het ook weer zo erg, ze worden met een stroomstoot gedood zeide ze bij tmf :open_mouth:
maar wat vinden jullie ervan?

ik ben tegen bont!
de beesten worden op vreselijke omstandigheden gedood en vaak wordt hun vel eraf gehaald terwijl ze nog leven.
je kan net zo goed nep bond aan je jas hebben zitten, dan zijn er tenminste ook geen onschuldige dieren voor gedood.

Als je ook gaat kijken wie dit dragen, zijn dit vaak vrouwen zonder enige inhoud en die leven op de salaris van hun mannetje.

Mwoahh, ik ben er niet tegen, ik zou alleen nooit een echte bontjas kopen (of iets dergelijks) want die zijn veel te duur.
Het is toch ook stom dat je wel dieren mag doden voor hun vlees(waar volgensmij niet hele protestacties voor worden gehouden?) maar niet voor hun vacht?

Waarom zou ik er tegen zijn. Jezus ik kan me hier aan ergeren. Bijna iedereen draagt leer, oke niet iedereen but denk 75 % van de mensen hier. En daar is niemand tegen, maar tegen bont wel. Is allemaal hetzelfde.

Volgens mij is het zo dat als het beest wordt gedood voor het vlees, dat dan volgens mij heel het beestje gebruikt wordt, dus het vlees, vacht(Zie leder, voor schoenen etc), oren etc. Maar de beesten die geslacht worden voor hun bontvachtje zijn vaak niet zo eetbaar, en daar bij gaat het echt alleen om hun vacht en niet over wat over is.

Ik ben overigens niet voor maar ook niet tegen…

Ja maar dat maakt op zich niet uit want het dier wordt dan toch gedood. Of het nu helemaal gebruikt wordt of alleen voor de vacht.

Ik quote je zonder iets te zeggen Rofl, maar goed. Ik bedoelde te zeggen, dat daarom bontjassen ws zo duur zijn, maar het maakt inderdaad niets uit voor het duur.

Oke, ik ben slecht in quoten. :pensive:

Hier is al een topic over en dit word weer zo’n eindeloze discussie.

Hier komt weer zo’n ellenlange discussie van, maargoed.

Ik vind dat mensen die vlees eten en leer dragen niet zo hypocriet moeten zeuren over het dragen van bont. Zelf heb ik niks tegen het dragen van bont, ik zie geen verschil tussen een koe die gedood wordt om er een hamburger van te maken, of een zeehondje dat gedood wordt om er een sjaal van te maken. Behalve dan dat men zeehondjes ‘schattig’ vindt, maar dat vind ik een dom argument.

Ik kan wel zeggen dat ik tegen bont ben, eigenlijk ben ik dat ook ik vind het echt zielig, maar je moet in de winter ervoor zorgen dat je poten er niet afvriezen en je moet gezond dus ook vlees eten.

Maar als het gaat om bont waarbij de beesten speciaal voor de vacht worden afgemaakt daar ben ik absoluut tegen. Dat vind ik gewoon dikke onzin.

als de dieren niet gedood worden, dn worden wy niet vol en is de helewereld straks vol met dieren (:

haha laat me niet lachen, achterlijk argument.

mensen die bont dragen zijn gewoon achterlijke zielen.
punt (:
maargoed ik draag ook geen leer, en eet geen vlees dus ik vind dat ik 't recht heb om dit te zeggen : DDDDDDD
en ga nu niet zeiken, want ik vind dat je een achterlijke ziel bent als je zo ontzettend egoistisch bent om bont te dragen (vind ik ook van vlees en leer maar dan zou de halve wereld vol achterlijke zielen zitten)

Onzin met een hoofdletter O. Als er geen bont meer wordt gedragen, zullen die dieren niet meer gefokt worden, waardoor er niet overmatig veel dieren zullen komen.

Ik ben tegen bont, ik vind het zeer oneerlijk dat er dieren op een brute manier geslacht worden voor menselijk ‘plezier’. daarom ben ik vegetariër, het is absoluut overbodig dat er dieren op zo’n manier behandeld worden zodat mensen een stukje vlees kunnen eten. Mensen hebben geen vlees nodig, sterker nog: vlees is niet goed voor een mens. het is een overbodige, onnodige luxe.

inderdaad blikopener, je haalt me de woorden uit m’n mond (:

ik ben er niet tegen, heb er geen moeite mee.
Dieren worden toch ook geslacht voor hun vlees en dat is ook niet altijd op een ‘diervriendelijke manier’

Dat bedoel ik dus met achterlijk egoistische mensennnnnn *\o/*

ik haat zulke mensen die zo denken, ik ga jou in een hokje stoppen om je daarna levend te villen.

jamjam mensenvlees, leuk een jas van mensenhuid :3

Ik heb een keer een filmpje gezien, zo’n doorstuurmailtje via hyves, over hoe dieren werden behandeld die werden gebruikt voor bont. Als je ook maar een paar seconden van dat filmpje ziet, dan zal je nooit maar dan ook nooit bont willen dragen. Bij gewoon vlees is vaak duidelijk waar de koe vandaan komt en kan je voor biologisch vlees kiezen, etc. Bij bont is dit niet echt het geval. De dieren worden levend gevild, en leven in veelste kleine hokjes en worden niet verzorgd.
Ik krijg weer trillingen als ik er weer aan denk.
Het kan mss mooi zijn, maar ik vind dat je meer karakter hebt door voor nep te kiezen.