Bont

meestal worden die koeien in Italië al tot mooie tassen en schoenen verwerkt, daar zijn ze namelijk nogal goed in. En ik weet niet hoeveel Polen en Russen jij kent die zeehondenbaby’s , beren en tijgers etc. eten , maar ik ken er geen.

[i] Ik vind het wel zielig hoor, maar het is zo mooi. En eigenlijk als ik denk wat allemaal van een dier gemaakt is, dan heb ik héél véél dier.
Een Moncler jas:
http://unjustes.com/cream/58/img/ALBERTAm.jpg

Precies die. Die is van vossenbont.
Suede laarzen van Timberland. En ga zo nog maar door. Louis Vuitton is toch ook van leer ? Doe dat er dan ook nog maar bij, haha.[/i]

Ik heb een bontmuts (nep) en een bontjas (echt), je ziet echt duidelijk verschil in wat echt is of wat nep is. De jas is tweedehands, dus er zijn niet opnieuw dieren voor geslacht, en had ik hem niet gekocht, dan lag hij misschien wel bij het grof vuil

Ik ben ertegen… Die beestjes worden speciaal geslacht, voor kleding die je niet eens nodig hebt. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen 600 euro voor een bontjas neerleggen! Als je bont mooi vindt, neem dan nepbont: niet zo belachelijk duur en de dieren worden gespaard! :slightly_smiling_face:

Ik vind bontjassen echt ontzettend mooi, ik vind niets toffer. Ik heb er geen een, maar ik neem aan dat ik er ooit in mijn leven nog wel een ga aanschaffen.
Ik denk dat ik dan ga voor nep-bont, gewoon om het principe. Maar als iemand mij een geweldige (echt) bonte jas aanbied voor niet vreselijk duur, neem ik die aan. No problemos.

Ik vind het echt heel mooi, maar ik draag echt geen echt bont. het is én heel duur, én ik vind het onnodig dat er dieren doodgemaakt voor worden. bij de h&m enzo kan je ook nepbont kopen.

Ik ben tegen bont,
vanwege de manier waarop die arme beestjes worden geslacht.

Leer is trouwens helemaal niets anders, wat dacht je van krokodillenleer enzo?

Maargoed, ik draag gewoon nepleer en nepbont=)
Je ziet het verschil over het algemeen toch niet!

Ik ben tegen bont.
Maar ik eet wel gewoon vlees, hoewel ik dat later misschien niet altijd meer wil doen. Leer wordt (denk ik) gemaakt van koeien die sowieso al dood gaan, dus waarom niet het hele lijf gebruiken van de koe in plaats van alleen het vlees?
Maar ik vind het wel weer raar dat mensen hier zeggen dat de manier waarop ze dood gaan ‘zielig’ is, want ik denk niet dat je daar over kunt oordelen. Je weet tenslotte nooit hoe ze de dieren dood hebben gemaakt, tenzij er 1 of ander keurmerk op zit (als dat al bestaat voor bont).

omijngod, je vertelt hier ook nog eens leuk van welk dier je jas gemaakt is?

Ik snap mensen die bont dragen echt niet, je ziet het verschil met nep bont vaak echt niet, dus waarom zou je al die diertjes dan zomaar op gruwelijke manieren afmaken?

Sorry, mijn mening maar met mensen die echt bont dragen is echt iets mis.

Juist wel, vaak is het overduidelijk. Zoals een echte slangenleren tas en een neppe

http://img.villagephotos.com/p/2003-8/328385/BSsnakeyllw.jpg

Nep

http://www.vintagetextile.com/images/Jewelry/6725.jpg

Echt

Ben je een veganist? Want ik vind persoonlijk dat je dat niet kunt zeggen als je niet voor 100% veganist bent.

leer vind ik juist goed (tenzij het van reptielen komt uiteraard)… omdat een koe ook nog gegeten wordt en dan gooi je tenminste zo min mogelijk weg, dat vind ik wel zo respectvol.
bont is afschuwelijk, zeker als je ziet hoe die dieren gehouden worden in kleine kooitjes en hun eigen staarten afbijten van de stress of als het uit china komt, waar ze die arme diertjes tegen de grond slaan en ze vervolgens nog levend(!) villen. Ik denk dat er meer bont op straat is omdat mensen door de crisis onbewust willen laten zien hoe “rijk” ze zijn… erg jammer.
Je kunt trouwens wel anti-bont posters bestellen bij bont voor dieren

http://www.bontvoordieren.nl/site/main/content/122

Nee ik ben geen veganist,
en als een dier voor meerdere doeleinden zoals eten enzovoort, dan kan ik het begrijpen.
Maar ik heb ooit eens een filmpje gezien met hoe ze de dieren slachten voor bont en dat is gewoon echt niet normaal, het is afschuwelijk en om die reden ben ik echt absoluut tegen bont en voor leer, van bijvoorbeeld krokodillen en slangen.

Ik zie het verschil eigenlijk niet tussen echt en nep bont,
als je het net als iemand hierboven mij naast elkaar zet, ja dan valt het op, maar anders eigenlijk ook niet. Maar dat is verder mijn mening.

Heb je ook wel eens gezien hoe ze een varken slachten? Die hangen ze op zn kop en snijden ze zijn halsslagader door totdat hij doodgebloed is.

Ik zie wel verschil tussen echt en nep bont, en vind het mooier als het echt is. Maar alles is wel tweedehands

ja maar tweedehands bont dragen is ook slecht, want daarmee maak je bont “normaal”

Daar ben ik het wel mee eens ^^

Ja precies. Bont wordt er meestal afgehaald wanneer het dier nog leeft omdat de haren dan mooier blijven.

Ik weet niet waar jij je varkens koopt maar meestal worden ze vergast of krijgen ze een pin door hun kop.
Trouwens, als iemand je halsslagader doorsnijd voel je daarna niets meer.

Ik zeg niet dat het goed is en dat de omstandigheden waarin die dieren leven oke is, maar het slachten gebeurt meestal vrij pijnloos omdat daar regels voor zijn.

En trouwens, uggs zijn ook binnenstebuitengekeerde schapen, die worden wel geaccepteerd

Ik heb ook niet gezegd dat andere dieren wel fijn geslacht worden,
alleen dat bij bont is nog afschuwelijker.
Maar inderdaad door de halsslagader voel je gelijk niets meer.