Bont

ik draag geen bont, maar het zou nogal hypocriet van me zijn om te zeggen dat ik er helemaal tegen ben, want ik draag ook leer en ik geniet nog elke dag van een portie vlees.
Wel, vind ik de manieren waarop dieren die voor bont dienen worden afgemaakt (vosjes, zeehondjes) vaak veel afschuwelijker.

Ik ben tegen bont! Daar worden die dieren speciaal voor geslacht(en dan praat ik nog niet eens over hoe). owja@ caribgirl: ik weet niet hoe duur die bodywarmer dan was als het echt bont is, maar waarschijnlijk is het nep.

Dat is gewoon discrimineren. Noujaa, het is een leven, & nu kijk je alleen maar naar de buitenkant.

Maar ik vind dat mensen die bont dragen gewoon Egoïstisch & Asociaal zijn.

even serieus. wat is er discriminerend aan zeggen dat zeehonden zeldzamer zijn dan koeien?

Nou net alsof omdat een koe minder zeldzaam is dat ie dan wel mag dood gemaakt en als ie wel zeldzaam is niet.

het ligt vooral aan de manier waarop ze worden dood gemaakt.

ik vind eerlijk gezegt mooi. nu klink ik misschien egoistisch maar kom op we maken we meer kapot voor onszelf. ik heb een jas is geheel van bont. van wasbeertjes dacht ik. ik heb wel veel ervoor moeten dokken dus wil ik ook iets speciaals ervoor terug.

ja oke het is ook wel lullig dat ze zeehonde gewoon doodmeppen.

Ik ben tegen. Speciaal voor leer wordt een koe niet geslacht. Wij eten er ook van, en eenmaal dood kun je zijn vel ook voor leer gebruiken. Voor bont worden jonge zeehondjes vermoord! Ik ben zó zwaar tegen bont, zou het voor geen goud dragen.
Kijk, een koe wordt gewoon voor meer doeleinden gebruikt…

En jij voelt je doodnormaal als je die jas draagt? Ik zou me zó vies voelen. Die beestjes zijn op een zieke manier doodweg GESLACHT om iemand een ‘‘mooie’’ jas te geven. Terwijl nepbont er hetzelfde uitziet!
Ik walg daarvan hoor

koeien hebben ook gevoel hoor… net zoveel als zeehondjes…
dus nee ik draag het niet, maar ik ben niet super tegen ofzoo…

en jaa zeehondjes kunnen ook anders doodgemaakt worden…

uhuu die beestjes voor bont worden levend gevild en mishandeld dr komt het meer op neer. Kijk mr is bij Peta

Wat een zieligaard ben jij…

O kijk eens hoe cool ik ben! Ik heb zo’n 1000 euro betaalt, en nu heb ik een jas van dode dieren :upside_down_face:

ik vind het wel tof dat ze het nog gewoon doet en zich nergens van aan trekt dat iedereen zo tegen bont is :wink:

ik vind het vies om een vacht van een dood beest aan te hebben
of om je nek te hangen… en er vervolgens mee te gaan pronken…
nee kzou nooit echt bont kopen

als je bont uit landen zoals rusland en polen haalt weet je dat het dier is opgegeten dus dan kan het… je moet het niet speciaal voor zen vacht doden, maar is het niet veel zieliger als een koe van hier naar italie wordt vervoerd met zen 50en in een hete vrachtwagen alleen omdat ze daar alleen vers leer willen, doe mij dan maar russisch bont

ja echt super gewoon :crazy_face:

sorry, vind het niks