Bont

Hee
Ben jij voor of tegen bont, ik vind het eigenlijk nog wel gaan, als je niet de dieren ervoor slacht, maar leer is toch ook een soort van bont dan?

xliefs

Leer komt gewoon van dieren die geslacht worden voor voedsel… dan moet je ook geen vlees meer eten…

@ barbiedoll, ik kom er nu net achter dat het bestwel hypocriet is (ik ook… :stuck_out_tongue:) om bont niet te nemen van dieren die ervoor geslacht worden, maar wel vlees te eten… Maar het is toch erg als ze bijv. zo’n lief klein vosje zouden doden

-

Leer en bont vind ik iets anders.
Leer word gebruikt van dieren die ook voor ons voedsel worden geslacht.
Bont komt meestal van dieren die we later niet eens eten. Zoals nertsen. En soms word de huid ook nog eens van ze gevild als ze nog niet geheel dood zijn.
Maar ook bijvoorbeeld van de zeehondjes. Het liefste de jonge, deze hebben een mooie witte vacht. Ze slaan dan het hoofd in met een knuppel, plaatsen er een haak in en trekken hem halfdood achter zich aan terug naar de basis.
Ik haat bijvoorbeeld designers als Frans Molenaar, die vrijwel altijd bont in hun collectie gebruiken.

Ik vind bont wel mooi.

leer en bont is idd wat anders. en ik vind bont niet eens mooi, en het is zielig voor die dieren =[

De enige keer wanneer ik bont zou dragen is als ik in een film zou zitten over de tweede wereldoorlog XD

Dan is t wel mooi XD

Tegen, ik vind het zielig voor de dieren…

Ik draag het zelf niet, maar ik vind het ook bullshit om te zeggen dat ik er tegen ben want ik eet wel vlees. Dat komt op hetzelfde neer, want iedereen vind het wel zielig dat de zeehonden er voor worden doodgemaakt maar haast niemand heeft medelijden met de koe…

mwha, niet voor of tegen denk ik. ik heb wel een supermooie leren jas met konijnenbont (L) zoooo lekker zacht! maar iedereen vindt het zielig … ja hállo, die jas was er al hoor, ik heb het beest niet zelf laten slachten ofzo?

Nou eigenlijk ben ik er wel tegen… Maar ik eet ook vlees en heel af en toe draag ik leren schoenen ( Heb 1 paar leren enkellaarsjes) want anders gaan ze snel kapot en leren schoenen gaan langer mee. Maar ik draag zelf nooit bont.

http://img443.imageshack.us/img443/9651/schindlerslisttk1.jpg

Zo vind ik het wel mooi XD

Tegen, heel erg voor die arme dieren en ik vind 't vreselijk lelijk.

ik vind bont zielig voor dieren, maar ik vind ook dat als ze er niet speciaal voor doodgemaakt zijn het niet erg is om hun vacht te gebruiken. ik ben zelf trouwens vegetarisch :slightly_smiling_face:.

Tegen! enkel egoistische, ellendige mensen dragen bont!
srry moest er ff uit :slightly_smiling_face:

Tegen. Het is superzielig voor de dieren en het is daarbij ook nog lelijk.

komt omdat zeehonden een pietsie zeldzamer zijn dan koeien :pensive:

Ik ben niet helemaal tegen. vlees hebben we gewoon nodig voor voeding, leer voor onze kleding (nu goed we hebben ook andere materialen, maar als het een restant van de biefstuk-koe is…) en bont is er ook voor kleding. Maarrr, in Nederland is het niet nodig om bont te dragen, omdat het gewoonweg niet zo koud is. In Rusland begrijp ik het als mensen bont dragen, want daar is het ijskoud en bont is gewoon heel warm, maar in Nederland vind ik het gewoon écht niet nodig.

Ik heb twee dingen van bont… een bodywarmer met een bontkraagje en een sieraad met bont erin… jaa kwist het niet toen ik het kocht… maar het is echt super zacht en mooi… maar vindt het niet goed eigenlijk