Bolletjes op kleding

Haai!

Ik krijg op sommige kledingstukken van die bolletjes nadat ik ze een aantal keer gewassen/gedragen heb, ook bij wat duurdere…heeft iemand tips om dit te voorkomen :astonished:?

X

Naja hangt er van af welke stof het is. Maar misschien was je het verkeerd. Er staat zo een etiketje in met de tempraturen,info over drogers etc. Moet je goed op letten. Soms kan je het ook alleen maar met de hand wassen.

Anders weet ik het niet

goed op het labeltje kijken hoe iets gewassen moet worden… en sommige stof doet dat nou eenmaal…

Mijn moeder wast alles gewoon op de goede kleur & temperatuur, ze wast echt niet warm…ze wast extra laag voor het milieu ofzo. :stuck_out_tongue:
En dan denk ik dat sommige kleding dat gewoon doet…vond het gewoon beetje lelijk, dacht altijd dat dat een teken was dat het kapot zou gaan…(dat de stof dan langzaam verdwijnt zegmaar)

Ik heb dat ook bij bepaalde kleding, mn moeder wast alles op 30graden & binnenste buiten echt weird :S Vind het zelf ook geen gezicht maar ik denk dat het aan een bepaald soort stof komt.

ja dat heb ik nou ook altijd! hoe je het kan voorkomen weet ik niet maar een pluisjesapperaat met zon motortje helpt wel iets om ze weg te halen!!

ja dat heb ik soms ook! maar eigenlijk alleen bij kleren die van katoen zijn gemaakt misschien ligt het daar aan?

Ja, dat heb ik ook soms.

Hangt gewoon af van stof tot stof,

niet veel aan te doen jammer genoeg.

Hm ik heb een klein apparaatje daar voor

Ehm ik heb wel eens gehoord dat je dat weg kunt halen met een scheermesje.
Dus de stof plat op tafel leggen bijvoorbeeld en dan met je scheermesje eroverheen gaan. (natuurlijk niet te geweldadig!)

Mja eik wilde je een tip om het te voorkomen, die heb ik dus niet :relieved:

Dat heet pilling :stuck_out_tongue: (Jaa, dat heb ik geleerd op mijn opleiding x]). Maar dat ligt gewoon aan je stof. Het komt door wrijving en ontstaat juist dus in de wasmachine. Ik geloof niet dat het te voorkomen valt. Je kan z’n apparaatje kopen bij de blokker die het weg haalt. Dat is geloof ik niet zo duur

Je kan het ook met een scherp scheermes het eraf scheren, heb ik eens bij m’n vriend zijn vest gedaan. :slightly_smiling_face:

ik denk dat als je het op de hand voorzichtig was en dan een beetje voorzichtig laat drogen het misschien wel minder snel gebeurt. Maar als je een stof hebt die makkelijk pilt gebeurt dat toch ook wel als je het draagt.

Dat is pilling, dat kun je gewoon wegscheren voorzichtig met een (oud) scheermesje.