hi, ik ben 14 jaar hen heb cup maat 70A, niet heel groot dus ik ben gister erachter gekomen dat ik een klein bolletje in mijn linker borst heb zitten, aan de onderkant van mijn tepel. ik maak me nu heel erg zorgen en weet niet wat ik moet doen :bored:.
kan iemand mij helpen?
xx
Vertel het je moeder/zus en naar de huisarts, als je op Internet gaat zoeken wat je hebt kom je uit op borstkanker ofzo :’) Maak jezelf niet gek en ga naar de huisarts zou ik zeggen!
Melkklieren denk ik, menstrueer je al?
hier is maar 1 antwoord op, Huisarts !
nee
okee gelukkig maar, wat was de uitslag? dan weet ik ongeveer wat het kan zijn
ZSM naar de huisarts want ALS het iets ernstigs is wil je er vroeg bij zijn
Ga gewoon naar de huisarts. Als het wel ernstig is dan ben je met wat blij als je er vroeg bij bent…
het is toch normaal dat je daar een bolletje hebt? Dit groet toch mee? Maar wel in beide borsten dan normaal.
Het zal zeer waarschijnlijk geen borstkanker zijn, maar als je het echt zeker wil weten moet je even naar de huisarts gaan. Ik denk dat het gewoon met de groei van je borsten te maken heeft.
En zoals al gezegd is, als je op internet gaat zoeken kom je uit op borstkanker en maar je jezelf helemaal gek.
Ik heb er ook een zitten, en ben na heel lang twijfelen (niet durven) toch naar de huisarts geweest, en nou blijkt het een bindweefselknobbel te zijn, dat komt schijnbaar vaak voor bij jonge meiden dus dat zou het kunnen zijn?
Maak je niet druk en ga vooral niet googlen, doe je dit wel hou er dan rekening mee dat je opzoek gaat naar verhalen van meiden met dezelfde leeftijd. Die dames zullen je haarfijn uitleggen dat het uiteindelijk niets kwaadaardigs is. Ga naar de dokter, het kan misschien een ontstoken melkklier o.i.d zijn, wat makkelijk te verhelpen is maar dan zul je wel een bezoekje aan de dokter moeten brengen.
Ontstoken talgkliertje denk ik. Op jou leeftijd kan ik me het haast niet voorstellen dat er iets ernstigs aan de hand is.
Ik heb pas ook zoiets gehad, was een vetbultje (lipoom). Sowieso is de kans dat je borstkanker hebt op je 14e erg klein. De kans dat het een kwaadaardig knobbeltje is, is sowieso kleiner dan de kans dat dat wel zo is (ook bij volwassen vrouwen). Het kan echt vanalles zijn. Maar ga vooral toch even langs de huisarts, just to be sure!
Ik denk dat het er gewoon door komt doordat je borsten aan het groeien zijn. Ik had toen namelijk ook wel eens dat soort dingen geloof ik.