bol.com overdag duurder?

Gisterenavond was ik aan het kijken naar boeken die ik wilde bestellen. Ik heb toen al die boeken opgeschreven met de prijs erbij. Nu, deze morgen zet ik de boeken in mijn winkelwagentje en het valt me echt op dat bijna ieder boek nu minstens 30cent duurder is, soms zelfs een euro.

Ik vind dit echt heel raar, want er zit nog geen acht uur tussen… Zou het kunnen dat ze 's nachts de boeken goedkoper aanbieden dan overdag? Iemand die dit ook al gemerkt heeft?

ps het waren geen boeken in een aanbieding, dus het is niet zo dat de aanbieding verlopen zou zijn.

Heel vreemd. Het lijkt me niet eigenlijk. Maar misschien kun je vanavond nog eens kijken om te zien of de prijzen dan weer goedkoper zijn?

Ik denk dat Bol gewoon zijn prijzen duurder heeft gemaakt. Dit ligt niet aan op welk uur je shopt. Dit ligt gewoon dat Bol waarschijnlijk iets minder kopers heeft op het moment en waarschijnlijk de prijzen geeft opgeslagen.

Maar je kunt deze avond altijd checken, maar ik zou het bijzonder vinden :’)

Ik heb ook een boek al heel lang op mijn verlanglijstje staan. Eerst was hij 25 euro en ik wilde wachten tot hij goedkoper werd. Dat is echt al een paar maanden geleden, en vorige week was hij 18 euro. Toen ik hem gisteren wilde bestellen was hij opeens weer 21 euro :S
Volgens mij veranderen ze de prijzen heel snel

's Nachts een ‘prijsupdate’ gehad ofzo?

Het scheelt soms wel, maar of dat aan het tijdstip ligt lijkt me sterk. Ik had een boek in mijn winkelwagen zitten (geen aanbieding) van 8 euro nogwat. Nu is hij dik 10 euro

Ze verhogen inderdaad vaak de prijzen. Ik wilde laatst een dvd kopen, die was 18 euro. Toen spontaan werd hij een keer 21 euro, en daarna begon een actie met korting dus was hij weer 18.

Volgens mij verhogen ze zo af en toe de prijs zodat hij tijdens een actie weer op de oorspronkelijke prijs zit, zodat ze dus nog steeds net zo veel verdienen eraan, maar mensen denken dat het een goeie koop is.

Ik heb vandaag de boeken besteld: alle boeken hadden weer dezelfde prijs als eerst en sommigen waren zelfs goedkoper.
In totaal heeft het toch wel €15 minder gekost dan wanneer ik ze zondag had gekocht.

De prijzen verschillen dus inderdaad van dag tot dag en niet 's nachts :slightly_smiling_face:

Dat ligt dan inderdaad gewoon aan aanpassingen van de prijs. Wel fijn dat het je 15 euro scheelt!

Ook verschilt de prijs als je bvb via een andere bron naar bol.com gaat, dit heeft met affiliate marketing temaken. Als er op girlscene bijvoorbeeld een banner naar bol.com gaat dan krijgen ze of een percentage van het normale bedrag, of er komt een percentage bovenop het normale bedrag wat jij moet betalen.

Dit gaat ook vaak zo met hotels en reisjes.