Boete?

Hoi meiden,

Ik weet niet of dit in het goede onderwerp staat maar… anyway…

Heb denk ik een beetje een probleem… heb sinds 3 weken m’n rijbewijs en ging net stukje rijden naar de stad… Nouja kwam voor een stoplicht, was rood dus ik remde af… en toen werd het groen, ik reed nog een beetje dus ik schakelde terug naar 2… dacht ik, maar het was dus 4… de auto viel stil, maar ik kwam nog wel een beetje vooruit… Toen stond ik dus ónder het stoplicht… een stukje op het kruispunt… Auto achter me toeteren… maar het was dus een politie auto :confused:

Wist echt niet wat ik moest doen, ben maar zo snel mogelijk opgestart en doorgereden… maar de politiewagen stond stil dus volgens mij was het inmiddels rood…

Ik heb echt geen idee waar ik aan toe ben aangezien je voor voor groen stoppen en voor door rood rijden een boete kan krijgen… en ik reed in de auto van m’n ma dus die is daar niet blij mee…

iemand enig idee wat ik nu kan doen??

Oh vervelend! Afwachten of je een boete krijgt? Gewoon tegen je moeder zeggen hoe het ging en zeggen dat als je een boete krijgt jij die betaalt?

Als in die politieauto 2 man in zaten had een wel even kunnen uitstappen en vragen wat er probleem is.
Ik begrijp heel goed hoe je je voelt ik zou het wel maar even aan je moeder uitleggen voor ze dalijk over een paar weken die boete krijgt als je er al een krijgt.

Ik denk niet dat je een boete krijgt. Ik neem aan de politie ook wel inzicht heeft in wanneer je auto uitvalt en wanneer niet.

Ik denk eigenlijk dat het wel duidelijk was voor de auto achter je dat je motor afsloeg. Maar als je een boete krijgt, dan moet je gewoon tegen je moeder vertellen wat er is gebeurt.

Ik hoop het… Weet ook niet waarvoor hij toeterde, mss juist om duidelijk te maken dat ik nog kon rijden… Maargoed zal het wel zien… Heb 't al tegen mn ma gezegd en die zei ook we wachten maar even af… #hope

Ik denk dat als ze je een boete wilden geven ze dat wel meteen gedaan hadden. En dat het onzin is om hiervoor een boete te geven, zij zien ook wel dat je het niet expres doet.

Als ze je hadden willen bekeuren hadden ze je allang een stopteken gegeven. En je kan echt niet bekeurd worden voor het stilvallen van de auto, want dat is geen strafbaar feit. Bovendien heb je dat zelf niet altijd in de hand en gebeurt dat de beste bestuurder nog wel eens.

Ik denk dat je geen boete hebt, je reed door toen het groen was, je auto viel uit… daarna zie jij niet of het nog groen is of rood… Als die politie die achter je stond je zouden bekeuren waren ze wel achter je aangegaan en een stopteken geven.

Dat ja.

Ik denk dat ze het ook wel door hadden. Als ze je wilden bekeuren moesten ze dit direct melden vind ik. Maar vaak horen ze het wel wanneer je je auto opnieuw moet starten. Ik hoop wel dat je goed hebt uitgekeken toen je overstak :wink:

Mijn moeder heeft dat ook wel eens en die rijd al 30 jaar xd maar dat ligt aan onze auto. Maar nog nooit een boete voor gekregen bij per ongelukke overtredingen.