Boete voor voeten op het treinbankje

Je voeten op het treinbankje is natuurlijk asociaal, maar moet er ook een boete van 90 euro bij komen kijken? Gijs overkwam het toen hij zijn voeten op het bankje in de trein had. De politie zag het en kwam naar hem toe. Gijs gaf toe dat het asociaal was, maar vond het toch te ver gaan om er een boete voor te krijgen. De man die ongeveer tegenover hem zag filmde het incident en ging later naar Gijs toe om te vertellen dat hij de boete wel zou betalen. Inmiddels hebben ze al iets van 700 euro binnengekomen, dus hij heeft wel geluk gehad.

Wat vind jij terecht of onterecht?

Bekijk hier het hele verhaal en het filmpje: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3876908/2015/03/02/Gulle-gevers-betalen-boete-voor-voeten-op-treinbank.dhtml

90 euro is wel veel maar ik vind de boete wel terecht. Het mag gewoon niet en je moet een grens trekken. De manier waarom die agenten te werk zijn vind ik wel ronduit belachelijk. En maar klagen dat Nederlanders geen vertrouwen hebben in de politie. Ik heb het filmpje niet helemaal bekeken, maar het begin was voor mij al duidelijk. Maargoed, die agenten komen er toch wel mee weg want ze hebben vast gehandeld volgens het boekje oid.

Ik vind het terecht. Daar zitten mensen, dus moet je niet je vieze schoenen erop leggen.

^ Ja ik vind de boete ook wel terecht maar de manier waarop dit allemaal gebeurde niet idd.

Ja dat gaat wel wat ver. Sowieso doet de politie wel vaker te ‘stoer’ terwijl ze vaak toch wel gelijk hebben en niet zo zouden hoeven te doen.

Dit + het is een bekende en duidelijke regel dat het niet mag, dus je moet niet raar opkijken als je er daadwerkelijk voor beboet wordt.

Ja en zoals Traveler inderdaad ookal zei heeft niemand op deze manier nog veel respect voor de politie.

Ik vind de boete zelf ook niet terecht.
Politie had waarschijnlijk gewoon een saaie, boeteloze dag gehad en was op zo een confrontatie aan.
Ik vind het gedrag van de politie van nog minder smaak betuigen als die voet op het bankje zelf.
Ik vind het niet netjes dat mensen hun voeten op de bank zetten in de trein, maar een boete, nee vind ik persoonlijk niet nodig.
Vind het filmpje ook erg lachwekkend…

Hoezo niet terecht dan? Het is gewoon een regel dat het niet mag en dat daar een boete op staat. Moet de politie dan maar alles door de vingers zien?

Ik vind 90euro voor je voeten op een bankje ook wel erg ver gaan. Ik vind niet dat je dat mag doen, maar 90euro is wel erg hoog. Ik bedoel… In Duitsland moest ik 10euro betalen voor fout parkeren en dan is het in Nederland 90 voor zoiets… Ik zou 20ook al genoeg vinden. Dan is het ook wel duidelijk dat het niet mag. En het hoeft niet zo intimiderend.

Nee dat moet niet, maar in vind de regel sowieso onterecht.
Hij is vrijwel oncontroleerbaar en ik vind dat je het gewoon moet kunnen aangeven.
“goh, haal je voeten eens van dat bankje af. Het is asociaal en onhygiënisch.”

En over het optreden van De politie ben ik ook niet echt te spreken. Ze waren zelf onrespectvoller als de man zelf. Je moet ook naar de medemens kunnen luisteren en er inderdaad gewoon over praten,
Dit was gewoon een politie die even liet zien hoe machtig hij wel niet was.
“Ik hoef niet naar jou te luisteren maar als jij niet naar mij luistert, ga je me naar het bureau”

Ik vind 90 een mooi bedrag hoor, dan moet je het maar laten. Als het een tientje zou kosten zou het mensen ook niet afschrikken denk ik.

Denk persoonlijk van wel. Denk dat het misschien wel beter werkt als 90€
Het klinkt toch ook absurd: 90€ voor een voet op een bankje, fouten in het verkeer kunnen zelfs lager als 90 euro uitvallen en dit is veel gevaarlijker, met een lagere boete laat je toch zien dat het niet mag.
Ik denk dat dit beter is omdat 90€ zo’n absurd hoog bedrag hiervoor is, dat het mensen niet afschrikt maar alleen boos maakt en uitlokt.

Verkeersboetes zijn af en toe ook abnormaal hoog dus die 90 euro vind ik niet zo verrassend. En ik vind de boete wel terecht - het mag niet, je weet het, je doet het toch, dus dit is de consequentie.

Ik vind je best wel dom als je het gaat uitlokken omdat je de boete te hoog vind, sorry. Ik zou als het maar een tientje kost m’n voeten gewoon op dat bankje leggen en als de politie dan komt heb ik pech, het is toch maar een tientje.

Dat vind ik niet dom, dat is karakter. Ik kan veel dingen hebben maar dit soort dingen niet,
Ik ben jaren geleden op mij 16de aangehouden door de politie. Waarom? Het was carnaval, er lag een id op de grond van een man, deze heb ik afgegeven bij een beveiliger. Ik liep de straat uit en ineens werd ik meegesleurd door de politie. Ik kreeg een boete van 360€ omdat ik een vals id bij me had gehad.
Ik was niet de persoon die daarom Ga janken, ik heb gezegd dat het onterecht was en oneerlijk omdat ik alleen maar goed wilde doen. Ik heb dat id opgepakt zodat de rechtmatige eigenaar hem terug kon krijgen en daar werd ik met 360 voorgestraft.daar buiten wist ik dat360 euro te veel was, 360 is voor een nep, ongeldig id. Het id dat ik had af gegeven was niet van mij, maar wel echt. De boete hiervoor is 190. Dat scheelt heel veel geld en dit heb ik ze verteld ook. Ik bedoel niet dat ik ze echt uit zou dagen, maar ik zou het er nooit zomaar bij laten zitten. In dit geval ook absoluut niet. Zo ben ik. Sorry, maar dat is niet gelijk dom. Dat heb ik nou eenmaal.

Oh de boete heb ik overigens ook niet meer hoeven te betalen :wink:

Oke dat verhaal is inderdaad een beetje vreemd, goed dat het nu opgelost is. Wat heeft dit dan te maken met het uitlokken van een boete? Volgens mij heb jij niet dat ID opgepakt om de politie uit te lokken.

^Daarnaast was jouw boete onterecht en deze van 90 euro is wel terecht.

Waar gaat dit over? Geef hem een waarschuwing en oké in het ergste geval schrijf je die belachelijk hoge boete uit. Maar de manier waarop ze hem aanspreken? “Of je komt met ons mee naar het bureau.” Uh wut? Alsof hij iemand doodgeknuppeld heeft.

Vind het helemaal terecht dat die een boete heeft gekregen, iedereen die trein reist weet dat dat niet mag. (los van de hoogte van het bedrag)
Maar die machtsvertoon van de politie vind ik echt walgelijk. Dat ze m met z’n 3en komen intimideren en ‘bedreigen’ etc.

Hij heeft overigens gezegd dat die de boete gewoon zelf gaat betalen omdat het zijn fout was om de voeten op het bankje te doen.