Boekpres

Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit hier goed staat maargoed,
ik heb jullie hulp nodig! Ik heb een boekpresentatie aankomende woensdag… Ik heb de standaard dingen al gedaan; boek uitgelezen, begonnen met powerpoint & de tekst. MAAR; ik wil graag iets origineels doen. Ik zat zelf te denken aan een paar kleine filmpjes maken over de gebeurtenissen in het boek. M’n stem zal dan bewerkt worden in het filmpje.

De gebeurtenissen zijn:
-Hoofdpersoon (Gretl) valt uit de trein (die naar auschwitz zou gaan)
-Trein wordt opgeblazen
-Onbekende man brengt Gretl + zusje mee naar vervallen gebouw. Kan daar vervolgens niet meer blijven, te weinig aandacht voor haar.
-Ander hoofdpersoon (Jacob) komt Gretl ophalen
-Hij brengt haar naar zijn ouders boerderij & ze brengt daar jaren door.
-Jacob zit in een communistische oorlog. Overleeft het & is weer thuis op de boerderij
-Na al die jaren kan de hoofdpersoon niet meer blijven op de boerderij
-Jacob en Gretl gaan naar Duitsland via de trein. Daar ziet jacob een krantenknipsel over adoptieouders in Zuid afrika.
-Gretl gaat daar naartoe , krijgt nieuwe ouders & nieuwe leefstijl.
-Jacob gaat terug naar Polen, krijgt een nieuwe liefde. Uiteindelijk moet hij vluchten omdat hij zijn mening niet mag uiten in het communistische polen.
-Hij verlaat z’n liefde & familie. En gaat vluchten naar zuid-afrika. Daar ziet hij na jarenlang Gretl weer. Ze krijgen een paar jaar daarna een relatie.

Kort gezegd: Hebben jullie nog filmpjes die over deze gebeurtenissen gaan? Zo niet, heb je nog een ander origineel idee voor m’n presentatie?

Sorry voor m’n lange bericht!