Boekhouden (?)

Hii,

Ik heb vorig jaar mijn diploma leisure en hospitality niveau 4 (mbo) behaald. Ik wilde daarna eigenlijk meteen door met een hbo studie, maar kon eigenlijk niet echt iets vinden wat bij mij paste. Ik had er dus voor gekozen om een tussenjaartje te nemen en maar te gaan werken. Ik heb in de tussentijd bij de LOI een basiskennis boekhouden cursus gevolgd. Hier moet ik alleen nog wel examen voor doen, maar de kennis heb ik opzich.

Ik zit een beetje met een probleem. Ik wil dus nog graag doorleren. Maar ben eigenlijk een beetje bang dat als ik bijvoorbeeld bedrijfseconomie ga studeren, dat ik dat niveau niet red. Maar ik zie het eigenlijk ook niet helemaal zitten om weer een mbo studie te doen. Ik zou dan 20 zijn als ik daar aan begin en ik denk dat ik met veel 16 jarige in de klas kom. Ik weet nog hoe ik zelf was die tijd, en zit daar niet helemaal op te wachten …

Kan iemand mij vertellen wat een goede studie zou zijn als ik verder wil gaan met het boekhouden (bedrijfseconomie, accountancy?).
Of moet ik gewoon voor mbo kiezen?

struggels …

X

Je zou eventueel ook volwassenonderwijs kunnen volgen? En waarom denk je dat je HBO niet aankunt? Er zijn genoeg mensen voor jou geweest die ook van het MBO afkomen en nu HBO doen.

Dit inderdaad. Zelf heb ik een mbo gedaan, nu redelijk succesvol hbo aan het doen (afstudeerperiode begint) en zelfs serieus een universiteit aan het overwegen (dat vind ik dan wel weer onwijs spannend).

Wie niet waagt, die niet wint.

Ik zou me niet te druk maken over het niveau en of je dat wel aan kunt. Een MBO niveau 4 opleiding is een heel goede basis voor een HBO opleiding en je hebt ook nog een ander relevant diploma (of bijna).

Oke oke, dan ga ik hbo gewoon proberen :muscle:t3:

Maaarr dan, mensen die ervaring hebben met bedrijfseconomie en accountancy?