boekenlijst voor eindexamen

aan het eind van dit jaar doe ik eindelijk eindexamen!
daarbij moet je voor nederlands 8 boeken lezen.
Ik wil graag een aparte boekenlijst. niet alleen van carry slee. Wel heb ik er al Loverboys. Ik ben de schrijver zo even vergeten…
De eisen van de boekenlijst zijn:
-maximaal 2 boeken van de zelfde schrijven
-géén engelse schrijvers.
-géén verhalenbundels etc.
-géén non-fictie boeken
Het thema dat ik heb is Loverboys. Nu moet ik daar nog 2 boeken over dat thema.
Weten jullie nog leuke boeken?
En weten jullie of dat boek van ‘Echte mannen eten geen kaas’ of dat nou non fictie is, of fictie… er zijn verschillende meningen over namelijk. Want anders doe ik graag ook die op m’n boekenlijst.
Weten jullie verder nog leuk/spannende boeken?

Je zou ook Echte mannen eten geen kaas EN de tegenhanger Echte mannen eten wél kaas kunnen lezen, die tweede is zeker non fictie, want de man die dat boek geschreven heeft heeft het over waarom het verhaal in het eerste boek niet waargebeurd kan zijn. Ofzoiets.

Verder weet ik even niet meer hoe die boeken heetten die ik ooit over loverboys heb gelezen… Maar je moet dus 8 boeken over loverboys lezen?

@ definatelyMaybe,
nee ik moet minimaal 3 boeken over het thema loverboys lezen.
M’n lerares van nederlands zei dat Echte mannen eten geen kaas erop mag. :grinning:
na al die publiciteit van het boek kwam er ook uit dat het fictie is.
Nu moet ik nog 1 boek met het thema loverboys.

iemand?

Mijn lerares Nederlands noemde Echte mannen eten geen kaas een kinder-/tienerboek. Ik ben het nog nooit zo oneens met haar geweest.

Chatroom door Vreeswijk, H.

http://www.vanstockum.nl/…duct&utm_campaign=related

Loverboys door H. Vreeswijk
http://www.vanstockum.nl/…duct&utm_campaign=related

mijn oude lerares vond het geen geschikt boek (echte mannen eten geen kaas) voor een boekverslag.

schrijvers van mijn boekverslagen: o.a.
Bernlef (pianoman & hersenschimmen)
Maarten 't hart (ortolaan (<- zo ik niet doen kan je bijna niks over vinden) en nog één)
harry mulish

het boek lover of loser van carry slee gaat over loverboys
ik vond het wel een leuk boek

@ iedereen bedankt. :grinning: ik denk dat ik nu wel genoeg weet enzo. :grinning: