Boeken tips?

Hallo allemaal!

Sorry als hier al een topic over is geopend, maar ik kon hem zo snel niet vinden. (En trouwens ook excuses als het topic verkeerd staat). Ik heb morgen een bijzonder lange treinreis voor de boeg en ik ben daarom opzoek naar een leuk boek.

Ik heb nog niet echt een smaak voor boeken ontwikkeld, dus echt voorkeur voor genre heb ik niet. Wel weet ik dat ik een beetje over young-adult boeken ben heen gegroeid. Ik ben dan ook opzoek naar iets ‘‘volwassenere’’ boeken.

Heb jullie tips? Als het boek me leuk lijkt, ga ik namelijk meteen kijken of hij in de bibliotheek aanwezig is. Zo ja, dan haal ik hem misschien meteen wel op. Ik zou jullie erg dankbaar zijn, want met een leuk boek wordt mijn treinreis morgen toch echt een stuk aangenamer haha. Alvast bedankt!

Misschien op deze site

We hebben een algemeen boekentopic hier op GS!
Daar kun je deze vraag beter stellen (:

(bij media, film & muziek)

Vind je fantasy leuk? Dan zijn alle boeken van George RR Martin of Patrick Rothfuss aan te raden, of die van Robin Hobb, of Robert Jordan, of… :’)

Elsschot heeft heel leuke literaire boeken (supermakkelijk te lezen en nogal kort, dus dat is wel handig als je op de trein zit) of Umberto Eco, Mullisch, Steinbeck, Gogol, Kafka,…

En als je een comic wilt lezen die toch wel zwaarder is dan een gewone strip: Maus van Art Spiegelman.

Ohja, Jane Austen en de rest van de Engelse classics zijn ook wel leuk om eens te bekijken!

tfios :beer:

Maar algemeen boekentopic inderdaad!

(Er is ook een literatuur topic dacht ik, misschien is dat wat meer voor jou als je geen YA meer wilt lezen, want het algemeen boekentopic is toch wat meer YA vind ik.)

Edit:
http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/liefhebbers-van-literaire-boeken-273847.0.html