Boeken om een (nieuwe) taal te leren?

Ik zou graag talen die ik al beheers (engels, duits en frans) wat willen uitbreiden en verbeteren, en ik zit er ook er ook over te denken om mezelf een nieuw taal aan te leren.
Nu weet ik niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken. Ik zou graag wat boeken willen kopen op bol.com bijvoorbeeld, maar ik heb dus ook geen idee wat voor boeken.
Waarschijnlijk heb ik nog wel wat oude schoolboeken, dus die zou ik sowieso wel kunnen gebruiken. Maar wat ik ook heel belangrijk vind is de grammatica (bij engels bijv.), en ik vind het belangrijk daar veel aandacht aan te besteden.

Wie heeft tips voor mij hoe ik dit aan kan pakken?
En ik zou ook graag wat titels van goede boeken willen.
(Ik bedoel niet als in leesboeken, maar als in leerboeken).

Edit: Ik wil beginnen met mijn engelse grammatica en duitse gramatica/woordenschat bij te spijkeren. Daarna wil ik pas gaan werken aan frans en eventueel nieuwe talen.

je kan ook naar bieb.

ga Muzzy kijken.

Klopt, heb ik al geprobeerd maar bij ons hebben ze niet zo’n groot aanbod wat betreft educatieve boeken over andere talen.
Toch bedankt voor je reactie.

:’)

Best slim eigenlijk.

Zijn er nog mensen met een serieus advies?
Ik was niet van plan om Muzzy te gaan kijken.

Mm… zou je nog die huge Muzzy knuffel erbij krijgen :'D?

En ik vind dit een zeer serieus advies, wat jammer om te horen dat je het niet serieus neemt XD

Hema heeft van die taalcursussen.

@ TS: die knuffel mag je mij toesturen mocht je toch muzzy gaan kijken! :’)

Kun je me daar wat meer over vertellen?
Ik heb op hema.nl gekeken, maar daar kan ik er bijna niks over vinden, want dan moet ik meteen inloggen.

Volgens mij weet Crystaldeer daar ook meer over. Keer over gehad in een topic.

Volgens mij zijn dat gewoon pakketten in meerdere talen met cd-roms enzo. 20 euro denk ik? Je kan kijken, ikzelf ben ook wel geinteresseerd in zo’n cursus :’)

Ja, ik zal binnenkort eens even bij de hema gaan kijken.
Als het ongeveer 20 euro is, dan is dat echt helemaal niet duur.
Ik heb op internet gevonden dat ze deze cursussen aanbieden:
engels voor beginners basis
frans voor beginners basis
frans voor beginners uitgebreid
italiaans voor beginners basis
spaans voor beginners basis
turks voor beginners basis

Ik wil wel Frans voor beginners basis en de uitgebreidde, omdat ik nog wel Frans heb, maar het nogal snel wegglijd bij mij.

Ja, dat wil ik uiteindelijk ook. Ik heb 3 jaar Frans gehad, en nu al 3 jaar niet meer en ik ben echt bijna alles vergeten. Dat vind ik echt super jammer.
Duits en Engels heb ik nou 1 jaar niet meer, en mijn Engels is nog gewoon wel goed op de grammatica na, maar van Duits ben ik ook alweer super veel vergeten. Wat je zegt, het glijdt nogal snel weg ja.
Maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets anders, want ze hebben bij de Hema bijv. geen uitgebreid Engels pakket en ook geen Duits.
Dus als iemand nog iets weet?

Up.

Ik weet niet waar je woont, maar bij boekhandel Athenaeum in Amsterdam hebben ze heel veel verschillende taalboeken! Je kan talen leren als Italiaans, Chinees en Arabisch, maar ook Westerse talen.

oww ik ga ook bij hema kijken ben echt slecht in engels:Pen wil het iig gewoon goed spreke:Pen ook qua grammatica!maar dan is zo een beginners cursus wel goed denk:P

btw bij hema hebben ze wel uitebreid engels?en ook allemaal andere talen zoals spaans chinees enzo… moet je op google hema taalcursus en dan staat er bij je eerst link hema.nl ofzo en daaronder staat taal daar moet je op klikke kan je van alles kiezen?

Oh, bedankt voor je reactie.
Ik woon helaas echt héél ver van Amsterdam af, maar ik weet nu in ieder geval dat er zoiets bestaat als waar ik naar op zoek ben.
Weet je toevallig de titel van die boeken? Dan weet ik een beetje waar ik naar moet zoeken…