boeken kaften.

oke ik heb geen idee of er al zo’n topic bestaat, hoe raar ik dat ook vond. maar goed, ik ga nu nnaar de derde, en eigenlijk heb ik geen idee hoe ik nou eigenlijk mn boeken moet kaften, omg. elk jaar kaftte mn moeder en moest ik plakbandjes plakken, mn ouders zijn vandaag de hele dag aan het werk en mn broers en zussen zijn te lui om te helpen, dus ik moet het maar in mn eentje zien te doen, ik hoef niet meteen alles klaar te hebben, maar ik wil wel zo veel mogelijk af hebben vandaag. ik weet ongeveer wel hoe het moet, maar het scheurt bij mij altijd omdat ik veel te strak doe, doe ik het iets losser, lijkt het weer zo rommelig, haha, ik weet het, ik ben geen autist maar zo word ik wel vaak genoemd hahaha, maar heeft iemand misschien speciale tips ofzo?
thaaaaaanks. :slightly_smiling_face:
xxxx

Kijk op youtube, misschien staat daar iets?

oh haha, thaaaaaanks :slightly_smiling_face:

trouwens, die linkjes zijn meer voor de kaft zelf en niet voor het kaften. dus daar heb ik niet veel aan, maar toch bedankt.

Bij mij hetzelfde, ga ook naar de derde ook voor het eerst hahahha :’) ! maar dat had ik ook, te strak gekaft!
Maar mijn vader legde me uit dat als ik 1 kant had gedaan, vastgeplakt en gevouwen en alles, dan alle bladzijden daar bovenop leggen en dan de rechterkant van het boek helemaal naar links duwen en dan pas het papier eromheen zetten zodat je zeker weet dat het boek dan dichtgaat.

Oke dit klinkt heel raar nu ik het teruglees maar ik hoop dat je het snapt haha ;s

Oke ik zal het proberen uit te leggen.
Eerst leg je je boek in het midden open op de uitgerolde rol kaftpapier. Dan knip je een stuk uit, zo’n 5 centimeter groter dan het boek.

Vervolgens knip je een V bij de rug van het boek. Dit vouw je dan naar binnen en daar leg je dan de rug van het boek weer op. Deze afbeelding komt van google, hier kun je het goed zien wat ik bedoel:

Vervolgens vouw ik altijd 1 kant helemaal klaar (dus bovenkanten en zijkanten naar binnen vouwen) en die plak ik nog niet.
Dan doe ik het boek dicht. Zo kun je zien of je het niet te strak hebt. Dan vouw je, terwijl je het boek dicht hebt, de andere kant naar binnen. En dan plak je alles vast. (voorzichtig 1 hoekje optillen en een plakbandje eronder schuiven).

Succes :stuck_out_tongue:

dankjewel :slightly_smiling_face: ik heb nu ongeveer een uur gedaan over 6 boeken, maar ze zijn wel goed gelukt haha :slightly_smiling_face:
thaaaaaanks :slightly_smiling_face:

^ Och uur over 6 boeken, ik deed een uur over 4 boeken xd Terwijl dit het 7e jaar is dat ik ze kaft :’)

Wat ik ook deed was als ik klaar was met kaften, de hoeken en de randen met plankband beplakken. Zodat ze niet snel zouden scheuren, is dan extra stevig.

^ deed ik ook altijd! En ook op het randje wat je omkrult bij het gebonden deel van het boek… Foto 3 van Moriarty

^ja ik ook allemaal is wel beter :slightly_smiling_face:
maaaar, het is gelukt, ik heb nu iets van 20 van de 30 af, de hele middag ben ik bezig geweest haha, maar ze zijn echt goed gelukt :slightly_smiling_face:
vanavond de laatste 10 :slightly_smiling_face:
bedankt voor de tips iedereen :slightly_smiling_face:
xxxx