boeken kaften met stof

^^^^
hoe doe je dat

Uhh geen idee.
Misschien hetzelfde als gewoon kaften alleen dan naaien inplaats van met een plakbandje?

probeer het eens uit, en laat het ons dan weten? =p

Bedoel je zo kant een klare kaft?

beetje onduidelijk allemaal

Als je dit bedoelt, is dit makkelijk… Er staat toch gewoon een gebruiksaanwijzing?

^ Jaaa… gewoon je boek in die kant en klare kaft en klaaar… een boek met stof eromheen :’)

nietmachine ofzo ?

nee die bedoel ik niet
ik wil het doen met een spijkerstofje

gewoon naaien? of nieten?
Geen idee…

@chickenlove, dat is heel lastig, omdat het niet rekbaar is…
en je moet dus per boek alles opmeten als ze dicht zijn en dan er 2 of 3 cm bij rekenen…
en dan zoals je normaal boeken kaft verder gaan denk ik…

hetzelfde als met papier alleen dan met lijn waar je stof mee kan plakken

ja denk het ook, maar dan zal ik het vast naaien dat je een soort hoes krijgt.

Misschien begin je beter met aflijnen op je stof…
Ik zou ook niet anders weten hoe te beginnen. Gewoon beginnen!
Meet en zet streepjes, steek spelden, … en dan gewoon vastnaaien (met een naaimachine of met de hand)
en dan er je boek in passen

Waarom zou je moeilijk doen.
In de winkel liggen ook van die rekbare kaften, die je er zo omheen kan doen.

niet iedereen heeft daar geld voor ze zijn best duur

^ Die zijn niet duur.
Mijne waren 3,-

per stuk vind ik dat wel duur per verpakking niet maar voor sommige mensen misschien wel.

Ik vind rekbare kaften niet zo mooi.

Als je je boeken met spijkerstof wilt kaften, dan zou ik het als volgt doen:

1. Vouw je spijkerstof om je boek heen (laat je boek gewoon dicht zitten.)
  2. Markeer de buitenkant van het boek aan de binnenkant van de spijkerstof. (de kant die tegen de kaft aan zit)
  3. Knip de spijkerstofvorm uit; 3-5 cm aan elke kant uitlaten steken. (dat doe ik altijd, jij kan natuurlijk zelf weten hoe groot je dat wilt.)
  4. Kaft het gewoon als een gewoon boek, maar ipv. met plakband vast te maken kan je het denk ik beter naaien, of anders lijm gebruiken.

Uh, naaien? Hallo, het is wel een kaft waar je door heen moet, hé. :’]

Ik zou er een soort hoes van maken, geen idee of je het formaat kan uitknippen netzoals het boek, en dan de puntjes bij elkaar kan vast naaien, zegmaar de hoekjes, niet de naalden door de kaft, maar door de stof, overigens lijkt lijm me ook niet verstandig aangezien het wel een huur boek is en meestal beschadigingen opleverd… :’]