Boeken die ons anders leren leven/denken

ik ben dol op deze boeken!

zoals:

how to be an explorer of the world - keri smith
the secret (voor jongeren) - paul harrington

weten jullie nog meer? post ze hier

mess van keri smith
en other people’s love letters (ik weet niet of je die in nederlands uitgave hebt)

The secret idd! Ik heb enkel de ’ voor jongeren ’ -versie gelezen, maar zou ook graag de gewone versie hebben!
en alle HP-boeken. Theoretisch gezien niet echt leerzaam om het zo te zeggen, maar magisch mooi. En opzich deed dat me ook anders denken.

Ik ben van plan how to be an explorer of the world - keri smith te bestellen, maar heb eigenlijk geen idee wat het inhoud xD

Les miserables - Victor Hugo
Ik vind dit het beste boek ooit!

Jonathan Safran Foer

The Lucifer Effect: Understanding How Good People Turn Evil
van Philip Zimbardo

Jup, ‘Dieren Eten’.
Was wel een eye-opener voor mij.

ik heb net ‘it’s not how good you are, it’s how good you want to be’ gekocht van Paul Arden. Nog niet gelezen, maar volgens mij wordt dat ook wel een kleine eye-opener. het gaat over mensen/dingen die succesvol zijn, en waarom ze dat eigenlijk zijn geworden.

The secret. (: Ik heb dan ook de jongerenversie gelezen, maar het is een soort van mijn handboek geworden, haha. Door dat boek is mijn leven - lijkt - ineens een stuk leuker geworden. 8D

Harry Potter. Eigenlijk gaat de hele serie over discriminatie als je de boeken goed leest.

^Oh dat is wel een boek voor mij.

‘Walden’- Henry David Thoreau
Sowieso als je Into the Wild hebt gezien, moet je deze lezen.
Dit boek was namelijk 1 van de belangrijkste inspiratie bronnen voor
SuperTramp om in het bos te gaan leven.

In Amerika staat dit ook op hun boekenlijst voor de middelbare school.

harry potter ben ik het ook mee eens :wink:

Hoezo?

The secret
De negerhut van oom tom
Sprookjes (In ieder sprookje zitten wel een aantal boodschappen waar je van kunt leren)

Er zijn er wel meer denk ik, maar ik kom er nu even niet op.

Mastery Of Love
Skinny Bitch
The Alchemist
Power Of Now

Mudbloods, en Muggles worden als het ware gediscrimineerd bijv

the Zen of Zombie: Better Living Through the Undead

klinkt raar, maar er zit best veel logica in.

die is echt prachtig

De boeken van Neil Gaiman laten me iedere keer weer zien hoe magisch en mooi taal kan zijn.

Verder heeft Harry Potter een enorme impact op mijn jeugd en de rest van mijn leven gehad. Als ik HP niet had gehad was ik denk ik niet snel in fandom terechtgekomen, laat staan andere fandoms, en had ik mijn beste vriendin niet ontmoet.

Verder heb ik niet echt boeken die mijn leven hebben veranderd. Zeker geen informatieve boeken.