hee, ik zoek leuke boeken voor kids tussen de 12 en 16 jaar ongeveer.
weten jullie mis nog boeken die echt indrukwekend of leuk waren?
BOY 7
Voordat ik doodga, die heb ik nog in de verkoop! dus je mag me noten als je het wat vind!^
Oorlog zonder vrienden van Evert Hartman
Blauwe plekken van Anke de Vries.
Ik heb dat boek vroeger erg vaak gelezen, erg indrukwekkend.
Harry Potter
BOY 7 inderdaad en de hele serie van de hongerspelen, huiver en fluistering (? geloof ik ) van maggie stiefvater, harry potter, de modellen serie van tiny fisscher :B
volgens mij zijn er wel topics hierover maar ik kon ze niet vinden. daarom heb ik er iniedergeval eentje gemaakt voor nu want ik kon wel topics vinden uit 2007 en later.
more? up
Hahaha ik las je titel en antwoorde bijna multatuli en de bijbel. Maar Harry Potter, overdosis (Helen Vreeswijk). En ik vond Juniper en Heksenkind van Monica Furlong wel indrukwekkend
De heeeeeeeeeeeele jeugdcollectie van Helen Vreeswijk (Overdosis, Eerwraak, Loverboys, etc).
Hart van Inkt en de daaropvolgende boeken Web van Inkt en Nacht van Inkt van Cornelia Funke? Als je van het fantasy genre houdt.
ik heb boy 7 ook gelezen maar niet eens uit omdat ik hem niks aan vond xD !
- boeken van helen vreeswijk
- Mel wallis de vries
- Cherub serie.
Ik vond en vind de boeken van Simone van der Vlugt altijd heel mooi. vooral Zwarte sneeuw
Achtstegroepers huilen niet.
Edit: alhoewel kinderen van 12-16 natuurlijk wel ouder zijn… maar het blijft een mooi boek.
Dubbel
Die vind ik mooi
Sowieso alles van Jacques Vriens over meester Jaap en nog wel wat meer
En De kinderen van de Grote Beer van Carry Slee (groep 1 t/m
Mijn leraar zei altijd Het Achterhuis van Anne Frank, maar ik vond dat zo’n rot boek.
Wat ik wel goede boeken vond zijn De passievrucht - Karel Glaastra van Loon(dacht ik) en Het diner - Herman Koch.
Dat boek is bij mij voorgelezen toen ik in groep acht zat en ik moest zooo hard huilen. Ik heb zelf ook leukemie gehad en op zo’n moment komt dat toch wel erg dichtbij. Wel indrukwekkend om zoiets te lezen (horen voor mij dan) inderdaad.
Blauw water is ook erg spannend & mooi !
vandaag uitgelezen [a]
ook van simone dus.
hoe overleef ik… serie is erg goed!
van Francine Oomen