Boekbespreking - Tips Zenuwachtigheid

Hoi! De titel zegt het al, ik heb morgen mijn boekbespreking en ben hiervoor heel erg zenuwachtig. Vaak praat ik ook te snel enzo. Hebben jullie tips hoe ik minder/niet zenuwachtig meer ben, en hoe ik minder snel praat? Groetjes Marjelle.

Geen idee, ik heb zelf volgende week ook een presentatie. Dus ik kijk gelijk even mee. Haha. Ben voor zulke dingen zelf ook behoorlijk zenuwachtig!

Ohh ik heb dat ook altijd, ben echt overal zenuwachtig voor :’) maar meestal valt het wel mee als je er eenmaal bent en aan het praten bent!

Inderdaad! :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar van te voren die zenuwen maken haar denk ik zenuwachtig.

Nergens voor nodig, serieus. Die van mij duurde een kwartier en het was niet anders dan een gewone gesprek met mijn leraar. Je moet het niet spannender maken dan het is.

:stuck_out_tongue:

Nekpopping heeft gelijk, maar ik begrijp het wel. Je moet bij zoiets voor zover ik nog weet in je eentje voor de klas staan en iedereen kijkt naar je. Ik zal ook doodzenuwachtig zijn.

GAAN MET DIE BANAAN

Haha. Kort & Krachtig.

Spreek anders even met een vriendin af die in de klas zit dat als je te snel praat dat ze een gebaar maakt waardoor je weet dat je te snel praat. Dat deed iemand ooit bij mij en dat heeft heel erg geholpen. Ook moet je voor jezelf heel langzaam praten, ookal klinkt dat te langzaam voor jezelf.
En je moet maar zo denken: het is maar een boekbespreking.

http://forum.girlscene.nl…uwen/list_messages/177720
Hier staan ook wat tips :grinning:
Ik was ook heel zenuwachtig maar toen ik er stond heb ik aan de tips gedacht en toen ging het heel goed! :stuck_out_tongue: (ik had een 9! XD)

ik heb over 3 weken een presentatie voor mn examen, ik schijt hem nu al

die had ik vorige week en ik ging dood van de zenuwen x]
gelukkig deed ik het niet alleen, maar ik had kaartjes gemaakt en gewoon goed geoefent, een paar keer voor mijn ouders gedaan en je moet vooral niet gaan leunen op één been. gewoon stevig op je voeten staan en rustig ademen (: