Boek voor Engels

Ik moet een boek uitkiezen voor Engels en mag eigenlijk zelf weten waar het over gaat als het maar een literatuur is. Ik hou van romantisch en dramatisch en ook wel familie dingen … geen horror of actie of iets dergelijke. Het liefst een boek dat verfilmd is en misschien dat er ook een nederlandse versie van is en het liefst ook niet zo een dikke boek want ik moet nog 2 andere boeken uitlezen in de vakantie.
Ik zit trouwens in 4havo als jullie je afvragen over het niveau.

Pride & Prejudice!

Ex-mas, ben ik nu aan het lezen voor engels.
Super leuk boek voor meiden en ook helemaal voor de tijd van het jaar!

the horse whisperer

Divergent! Verfilming komt in maart :wink:

The Catcher in the Rye is een mooie klassieker, al valt het niet per se in de categorieën waar je naar zoekt (behalve dat het dun is). Als je het boek leest (het is redelijk simpel en fijn geschreven) en daarna wat opzoekt over de symboliek (aangezien ik aanneem dat jij dat er niet uit zal kunnen halen, niet denigrerend bedoeld), dan kun je al een goed verslag schrijven!

Love Story Erich Segal!

Ik vind de boeken van Sophie Kinsella echt heel leuk om te lezen. :slightly_smiling_face:

Eat pray love van Elizabeth Gilbert. Heel leuk boek! Ik las het in 4VWO, en eigenlijk had ik hem voor ik het wist uitgelezen :slightly_smiling_face:

The other hand van chris cleave!

Ik moet zelf The help lezen en hoor er goede dingen over.

The Help is prachtig

The curious incident of the dog in the night-time is een heel erg leuk boek :slightly_smiling_face:

Jane Eyre! Aangrijpend boek, geschreven door Charlotte Brontë, wordt beschouwd als literatuur (niet alle eerder genoemde boeken vallen daar onder). Plus heeft een mooie en recente verfilming.

Hunger games?!

Geen idee of dat literatuur is, en het is wel een beetje een actie boek. Maar dit boek is er wel ook in het Nederlands en er is een film van!

Nee, da’s geen literatuur.
Pride and Prejudice of The Catcher vind ik wel een goed idee ja, als je meer contemporary wil zou ik voor the Help gaan.

Verder is 1984 erg goed, of lees Animal Farm als je liever een dunnere wil (check wel even bij je docent of AF oké is, wij mochten AF nooit los lezen omdat hij minder punten was ofzo). Dat zijn trouwens niet echt familie/romantische/drama-boeken. Als je dat wil, zou ik echt voor Jane Austen gaan, bij voorkeur Emma of P&P.

Shelter :slightly_smiling_face:

The fault in our stars van John Green is echt een heel mooi boek! Ik weet wel niet of het literatuur is. Je vindt er een nederlandse versie van (een weeffout in onze sterren), en ze zijn bezig met de verfilming ervan.:slightly_smiling_face:

Jaaaaa, the fault in our stars is zo mooi :slightly_smiling_face:

oh dit topic volg ik!