Boek over meisje met zeis

Ik heb ooit een boek gelezen over een meisje ofzo die vingers afhakte met een zeis voor een bepaalde reden.
Wie heeft dit boek gelezen en weet hoe hij heet?
Want ik word er gek van dat ik er niet op kan komen :stuck_out_tongue:

oh dat zou ik wel willen weten ;p

upjee

Ehm misschien moet je iets uitgebreider zijn, want dit is wel erg weinig informatie. Maar aan de andere kant zullen er wel niet veel andere boeken zijn die gaan over een meisje wat vingers afhakt :face_with_raised_eyebrow:. Ik weet het iig niet. Succes ermee, ik weet namelijk hoe irritant het kan zijn als je ergens niet op kan komen.

Ja ik geloof dat het ging over dat ding dat als je je vingers daar instopte dat ze dan werden afgebeten als je vaak loog.
Maar dat was dan dus zo’n meisje. Of een skelet :stuck_out_tongue:
Maar het is zo lang geleden dat ik het niet meer zeker weet.

‘Heb je het al gehoord? Die stenen mond bijt de vingers van meisjes af.’ ‘Van welke meisjes?’ ‘Van meisjes die liegen.’ ‘Alleen van meisjes?’ ‘Nee, ik geloof ook van jongens.’ ‘Wat vreselijk! Die stenen mond, zeg je? Hoe kan dat nou?’ 'Lees dit verhaal maar, dan weet je er alles van.'Dit spannende en griezelige verhaal is een van de populairste boeken van Rindert Kromhout. De Mond van de Waarheid bestaat echt! Als je in Rome bent, kun je er je hand insteken. Maar ik zou dat maar niet doen, als ik jou was…

Deze?:face_with_raised_eyebrow:

Hij heet “het geheim van de afgebeten vingers”

Aaaah!, Dankjewel!
Volgens mij is dat hem inderdaad :grinning:!

Haha graag gedaan, soms is google je beste vriend :relieved:

P.S Als je hem ff opzoekt kun je ook de cover zien, misschien weet je het dan zeker!

Leuke niets verhullende titel xD

Ah man, dat boek herinner ik me van toen ik klein was!

Haha ik niet, ik was meer van de griezelbus en kippenvel boeken =P

En vond je hem leuk?
Ik dacht er laatst ineens aan en ik vond hem altijd heel spannend :stuck_out_tongue:

Ja ik weet dat inderdaad alleen nog met die botjes, dat ze die dan moest verzamelen.
Maar ik las een hoop boeken toen ik klein was, ik ging door minstens acht boeken per week heen. Dus ik weet het niet precies meer.

@purepassion
Jaaa! Hoewel minder griezelbus, ik vond het Griezelgenootschap altijd wel leuk met die verhalenbundels die ze hadden (ze hadden een keer een boek met een griezelverhaal over een meisje die bij haar tante bleef slapen, die een junglehuis had, en waar een giftige duizendpoot in haar bed kroop. TRAUMA FOR LIFE). Ik vond de boeken van Tais Teng altijd zo leuk.

Hahaha die ken ik!

Was vroeger mijn lievelingsboek, ik was echt zo’n half luguber kleutertje xD